نیازسنجی آموزش دانش و مهارت کارآفرینی در رشته های علوم انسانی
سعید صفری
مهدی سمیعزاده
این تحقیق با هدف شناسایی وضعیت آموزش کارآفرینی و نیازسنجی آموزشک ارآفرینی در رشته های علوم انسانی با توزیع 97 پرسشنامه بین دانشجویان و 36 پرسشنامه بین استادان انجام شده است. نتایج حاصل نشان می دهد تقریبا در همه رشته های علوم انسانی دانشگاه، وضعیت آموزش کارآفرینی چه از دید دانشجویان و چه از دید استادان دارای وضعیت نامناسبی است. در حقیقت مواد، محتوا و برنامه های فرعی علمی آموزشی و حتی شیوه های تدریس در رشته های علوم انسانی در انتقال مفاهیم کارآفرینی و کسب و کار به دانشجویان وضعیت مناسبی ندارند. همچنین از نظر استادان رشته های علوم انسانی دانشگاه، گنجاندن موضوعات آموزشی چون: مبانی کسب و کار، طرح کسب و کار، ارتباطات، مدیریت و سازمان، قوانین و مقررات حقوقی و تجاری، حسابداری، مدیریت مالی، کسب و کار الکترونیک، تاسیس کسب و کار، بازاریابی، مدیریت استراتژیک، کسب و کار بین الملل، مهارت های کارآفرینی، به عنوان یک واحد علمی - آموزشی در واحدهای درسی دانشجویان، برای گسترش دانش و مهارت کارآفرینی و افزایش آگاهی کارآفرینانه دانشجویان لازم است.
ادامه مقاله را در متن پیوستشده مطالعه فرمایید.
منبع: نشریه: فناوری آموزش (فناوری و آموزش) : پاییز 1391 , دوره 7 , شماره 1 ; از صفحه 65 تا صفحه 79
نظر شما :