سیده زهرا اجاق
رزومه در سیماپ |
مقالات در پرتال جامع |
پروفایل در شبکههای علمی |
فایل سخنرانیها |
بسم الله الرحمن الرحُیم
سوابق علمی و پژوهشی
1
- اطلاعات شخصی:
نام: سیده زهرا نام خانوادگی: اجاق
شماره تلفن: 88053218
- پست الکترونیک: zahraojagh1979@gmail.com
تجارب شغلی:
- رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از آذر 1397 تا کنون
-عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از آذر 1394 تا کنون
- عضو شورای پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از آذر 1397 تا کنون
- عضو شورای راهبردی و نظارت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از 23/2/99 به مدت دو سال
- مدیر مسئول نشریه مطالعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ از 31/2/ 1399
- سرپرست معاونت مدیریت تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
- عضو هیات تحریریه مجله علمی پژوهشی رسانه و فرهنگ
- ویراستار علمی مجله علمی پژوهشی با عنوان مجله جهانی رسانه تا اسفند 1396
- سردبیر ویژه نامه تبلیغات و مبارزات انتخاباتی مجله ترجمان. موسسه مطالعات و تحقیقات علوم اجتماعی ـ دانشگاه تهران
- همکار طرح پژوهشی دانشگر د ر بوم سامانه ایران. مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، 1396
- مجری طرح پژوهشی جهانی شدن علم، انتقال دانش و ارتباطات علم در ایران؛ مرکز ملی مطالعات جهانی شدن، اسفند 1393 تا شهریور 1394
- مدرس دروس حقوق بین الملل ارتباطات، افکار عمومی، روش تحقیق، زبان تخصصی در رشته های ارتباطات و مدیریت رسانه، دانشگاه تهران سال تحصیلی 1393-1394-1395 و 1396
ـ مدیر اداره تحصیلات تکمیلی پردیس البرز دانشگاه تهران . شهریور 1392 تا شهریور 1393
ـ مدرس فوتوژورنالیسم در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ـ پاییز 1392
- مدرس دروس ارتباطات و توسعه، و افکار عمومی، دانشگاه پیام نور، کارشناسی ارشد، 1388 تا 1392
- مدیر داخلی مجله جهانی رسانه، دانشگاه تهران. 1386 تا 1391
- پژوهشگر گروه مطالعات رسانه و فرهنگ موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران. تابستان 1391 تا زمستان 1394
- مدرس دروس مدیریت رسانه، ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی، مطالعات فرهنگی انتقادی و حقوق بین الملل و ارتباطات در دانشگاه پیام نور (کارشناسی ارشد)، ترم دوم سال تحصیلی 91 ـ 1390 و ترم اول و دوم سال تحصیلی 92-1391
ـ دستیار تدریس درس اقناع و تبلیغات، ترم دوم سال تحصیلی 91 ـ 1390
ـ مدیر علمی طرح پژوهشی بررسی وضعیت کنونی درک عمومی، آموزش و پژوهش علم فیزیک در کشور و ارتباط آن با نیازهای جامعه و ضرورت همگانی کردن آن، در فرهنگستان علوم (1389 تا 1391).
- دستیار تدریس درس جهانی شدن ارتباطات در دانشگاه تهران در ترم اول سال تحصیلی 88-1387.
- پژوهشگر گروه پژوهشی ترویج علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری از بهار 1385 تا پاییز 1386.
- همکاری در اجرای طرح های پژوهشی زیر در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور: تابستان 1385 تا تابستان 1387
تدوین برنامه ملی پیمایش فهم عامه از علم و بررسی کاربرد آن در سیاست گذاری
رصد و مطالعه سیاست های ملی موجود ترویج علم در هند، چین، کشورهای G8 و D8
- همکاری در طرح چشمانداز تحولات فرهنگی ایران طی بیست سال آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام
- مدیر داخلی رسانه های نوین و فرهنگ (موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران)
- سردبیر فصلنامه نامه سیاست علم و فناوری به صاحب امتیازی پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف. زمستان 1383 تا تابستان 1384
- مشاور ماهنامه علمی دانشگر، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
- دبیر اجرایی ماهنامه ایراس، مرکز مطالعات روسیه
- گزارشگر و مترجم در روزنامه عصر اقتصاد و تهران امروز، و مجلاتی مانند دانشگر، آشنا، خانه و خانواده و ...
فعالیت های اجرایی
دبیر علمی همایش فرهنگ، رسانه و تحولات نسلی در ایران: روندها، چالش ها و راهکارها، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، آبان 1402
عضو زیر گروه همگرایی در علوم ـ فرهنگستان علوم پزشکی ایران. 1396 تا 1397
دبیر و دبیر علمی همایش هفتم موزه ملی علوم و فناوری با عنوان میراث علم و جامعه ـ همایش ملی. زمستان 1396
عضو کمیته هماهنگی علمی موزه علوم و فناوری ج اا. 1396 تا 1400
گردآوری و چانشین سردبیر مجله ترجمان پژوهش های ارتباطی (بهار 1396)، رسانه های نوین در کارزار انتخابات ـ موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و پژوهشگاه فرهنگ و هنر
مسئول دبیرخانه و عضور کمیته علمی همایش جامعه و فضای مجازی 1393
عنوان پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد:
خصلتهای عقلانیت ارتباطی در حوزه عمومی ایرانی
عنوان پایان نامه برای اخذ درجه دکترای تخصصی:
ارتباطات عمومی علم در ایران : مطالعه ترکیبی نقش مجله های علمی ـ عمومی در بهبود فهم عامه از علم در دوره زمانی 1280-1390
فهرست مقالات منتشره در نشریات علمی داخل کشور:
- اجاق، سیده زهرا (1403)، تحلیل راهبرد تک صدایی/چندصدایی در مدیریت اخبار در آغاز بحران: مطالعه موردی وب سایت های خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران در همه گیری کووید 19. مطالعات راهبردی فرهنگ، 4 (1): 145-175. https://doi.org/10.22083/scsj.2024.440769.1142
- اجاق،سیده زهرا (1402)، تحلیل جایگاه موزه فرش ایران از منظر عاملیت اجتماعی ـ فرهنگی. هنر و ادبیات تطبیقی، دوره 1 (2): 7-19
- اجاق، سیده زهرا و نورزاد، فرازه (1402)، شناخت شیوههای تعاملی کودکان 9 تا 11 ساله با گوشی هوشمند و درک آنها از این تعامل. پژوهشنامه فرهنگی و اجتماعی کودکان، دوره 1 (1): 101-116. 10.22083/cssca.2024.189297
- اجاق، سیده زهرا (1402)، تحلیل نقش وابستگی سیاسی رسانههای ایرانی بر بازنمایی عملکرد آنها در شرایط آغازین شیوع ویروس کرونا، رسانه، دوره 34 (4): 5-28، https://doi.org/10.22034/bmsp.2023.413381.1923
- اجاق، سیده زهرا (1402)، تحلیل عوامل موثر بر نقش اعتماد عمومی به علم: مطالعه موردی دوره آغازین همهگیری کووید ـ 19 در ایران، نشاء علم، دوره 13 (2):134-139. Dor: 20.1001.1.2008935.1402.13.2.6.5 :
- اجاق، سیده زهرا (1402)، نقش رسانهها در مشارکت انتخاباتی مخاطبان: مرورنظاممند مطالعات مرتبط در بازه زمانی 1390 تا 1398، فصلنامه جامعه، فرهنگ، رسانه، دوره 12 (47): 53-85. dor: 20.1001.1.38552322.1402.12.47.2.3
- اجاق، سیده زهرا؛ حسنزاده، آرزو؛گلیانی، گلنسا (1402)، بررسی سطح آگاهی دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه علامه طباطبائی درباره ارتباطات علمی، مطالعات دانش پژوهی، دوره 2 (1): 33-53 10.22034/jkrs.2023.54674.1020
- اجاق، سیده زهرا (1401)، شناسایی راهبردهای پاسخ به بحران همهگیری کووید – 19 در فضای رسانهای ایران، بررسی های مدیریت رسانه، دوره 1 (4): 399-417 10.22059/mmr.2023.355032.1040
- اجاق، سیده زهرا (1401)، تحلیل مقایسه ای چارچوب بندی عالم گیری بیماری کرونا ویروس در رسانه ملی و اینستاگرام، ترویج علم، دوره 13 (23): 58-81. 10.22034/popsci.2023.383529.1252
- اجاق، سیده زهرا؛ احمدی، فاطمه؛ و هدایتی، مهناز (1401)، تحلیل محتوای گالری مکانیک موزه ملی علوم و فناوری ایران با رویکرد ماهیت علم ـ پژوهش کیفی، مجله فناوری آموزش، دوره 16 (4): 779-792، https://jte.sru.ac.ir/article_1789_1a9192f87e0445a97c2bf5fdc93a5e30.pdf
- اجاق، سیده زهرا (1401)، زبان رنج : تحلیل چارچوب مساله فقر و فقرا در رسانههای ایران ، مجله بررسی مسائل اجتماعی ایران، دوره 13 (1) : 69-103. 10.22059/ijsp.2022.90396
- اجاق، سیده زهرا؛ نورزاد، فرازه (1401)، تحلیل ماهیت تعامل کودکان 9 تا 11 ساله با گوشی هوشمند: یک مطالعه کیفی، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره 11 (3): 833-861. Doi: 10.22059/jisr.2022.330237.1238
- اجاق، سیده زهرا (1400)، مقایسه ویژگی های بلاغی محتوای مرتبط با کووید ـ ۱۹ در تلویزیون، خبرگزاری ها و اینستاگرام، مجله جهانی رسانه، دوره 16 (2): 107-134. 10.22059/gmj.2023.354274.1286(
- اجاق، سیده زهرا (1400)، چارچوببندی زیست فناوری کشاورزی در خبرگزاریهای جمهوری اسلامی ایران: یک مطالعه قیاسی، مجله ترویج علم، دوره 12 (1): 235-250.doi: 10.22034/popsci.2021.288359.1093
- اجاق، سیده زهرا؛ عباسی شوازی، محمد جلال (1400) Public demography For Narrowing Research-Policy Gap, the international journal of humanities، مجله International Journal of Humanities ، دوره 29( 2): 95-118.doi: 10.52547/eijh.29.2.95
- اجاق، سیده زهرا (1400)، چارچوب بندی زیست فناوری کشاورزی در خبرگزاری های ایرانی نمونه در بازه زمانی 1384 تا 1396، فصلنامه مطالعات رسانه های نوین، دوره 7(26):335-368. 10.22054/nms.2021.60646.1198 :Doi
- اجاق، سیده زهرا؛ فولادبند، فرزانه (1400)، بازشناسی الگوی بومی آموزش تربیت جنسی از طریق رسانه با توجه به ویژگی های فرهنگی ایران، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات . Doi: 10.22034/jcsc.2021.520693.2299
- اجاق، سیده زهرا (1400). چارچوببندی زیست فناوری کشاورزی در خبرگزاریهای جمهوری اسلامی ایران: یک مطالعه قیاسی. مجله ترویج علم، دوره 12 (1): 235-250. 10.22034/popsci.2021.288359.1093
- نادمی، مریم؛ مویدحکمت، ناهید، اجاق، سیده زهرا (1399)، مطالعه ارزش های اخلاقی نهفته در کنش های ارتباطی در دو کانال منتخب تلگرامی، مجله جهانی رسانه، دوره 15 (1): 1-22. Doi: 10.22059/gmj.2020.80510
- اجاق، سیده زهرا؛ کریمی، شکوفه (1399)، نشانه شناسی و تحلیل راهبردهای انتقال ایدئولوژی در سریال های تاریخی : مورد مطالعه سریال "در چشم باد"، جامعه شناسی هنر و ادبیات، 11 (2): 1-19
- اجاق، سیده زهرا؛ واعظ سپیده (1398)، شناخت ویژگی ها و تغییرات گفتمان های کودک در مجله های پیک دانش آموز و رشد دانش آموز، دو فصلنامه علمی پژوهشی تفکر و کودک، 10 (1): 1-36
- سروستان، مصیب؛ کریمی علوی، محمود؛ اجاق، سیده زهرا (1398)، چالش های پیش روی فیلم های دینی در سینمای ایران: مطالعه موردی فیلم سینمایی رستاخیز، دو فصلنامه مطالعات بین رشته ی در رسانه و فرهنگ، 9 (1): 127-156
- اجاق، سیده زهرا؛ عباسی شوازی، محمد جلال (1398). تحلیل گفتمان سیاست های رسانه ای شده افزایش جمعیت: ارائه یک راهبرد ترویجی، نامه انجمن جمعیت شناسی ایران، 13 (25): 164-133
- عباسی شوازی، محمد جلال ؛ اجاق، سیده زهرا (1398). گفتمانهای جمعیتی در ایران: سیاست و بازتولید رسانهای، مجلس و راهبرد، 26 (97): 164-137
- اجاق، سیده زهرا (1397). آموزش سواد رسانه ای به کودکان: معرفی شاخص های محتوای آموزش سواد رسانه ای در دبستان، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 14 (53) : 221-247.
- اجاق، سیده زهرا و رمضانعلی، امین (1397). تحلیل محتوای کیفی سایتهای پربازدید در حوزه سلامت از منظر شیوه های اقناع مخاطب در تغییر رفتار مصرف سیگار. فصلنامه مطالعات رسانه های نوین، 4 (16): 299-264.
- اجاق، سیده زهرا و واعظ، سپیده (1396). نقش سواد رسانه ای در حل تعارض نقشی ـ هویتی کودکان، مورد مطالعه: مخاطبان کودک کارتون مرد عنکبوتی، مجله جهانی رسانه. 12 (1): 21-39.
- اجاق، سیده زهرا (1396). ترجمان دانش غذایی بومی: راهبردی برای ارتقاء تغذیه و سلامت، فصلنامه علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران، 12 (1): 181-186.
- اجاق، سیده زهرا (1395). مدل های سنتی ارتباطات عمومی علم و تب کریمه ـ کنگو در ایران (1396). مجله ترویج علم، 4 (17): 23-31.
- اجاق، سیده زهرا و میرزایی، سید رسول (1395). تحلیل کنشهای ارتباطی و مدیریت تاثیر در گروههای نلگرام. فصلنامه مطالعات رسانه های نوین، 2 (5): 75-100.
- اجاق، سیده زهرا و اجاق، سیده فاطمه (1394). محدودیت های آزادی مطبوعات؛ نظام بین الملل حقوق بشرو نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران، مجله جهانی رسانه، 10 (1): 20-37.
- اجاق، سیده زهرا (1392). ترجمه برای افزایش سواد علمی عموم : بیتوجهی به نقشگرایی در مجله های علمی عمومی ایرانی. فصلنامه مطالعات ترجمه، 11 (41): 46-58.
- عبداللهیان، حمید و اجاق، سیده زهرا (1392). تحلیل تاریخی وضعیت ارتباطات عمومی علم در مجلات علمی عمومی ایرانی (1290 ـ 1390)، تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی، 19 (2): 235-255.
- عبداللهیان، حمید و اجاق، سیده زهرا (1392). تحلیل مقایسه ای مجله های علمی عمومی ایرانی از منظر توانایی آنها در افزایش سواد علمی مخاطبان، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 9 (31): 43-62.
- عبداللهیان، حمید و اجاق، سیده زهرا (1392). فراخواندن مخاطبان از سوی متون علمی عمومی: مفهومی نظری برای تبیین برقراری ارتباطات عمومی علم موثر، فصلنامه مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، 14 (24): 7-25.
- عبداللهیان، حمید و اجاق، سیده زهرا (1391). تحلیل محتوای تماتیک تبلیغات تلویزیون: نقش تبلیغات بر سلامت کودکان ایرانی، فصلنامه پژوهش های ارتباطی صدا و سیما، 19 (4): 93-108.
- اجاق، سیده زهرا؛ شیخ جباری، محمد مهدی؛وصالی، منصور؛زارع، مهدی؛ درستیان، آرزو (1391). تبیین ماهیت و ضرورت درک عامه از علم، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، 14 (52): 117-132.
- عبداللهیان، حمید و اجاق، سیده زهرا (1385). نقش جریان های هویت ساز روشنفکری در توسعه حوزه عمومی ایرانی: تیپولوژی روشنفکران، فصلنامه مطالعات ملی، 7 (4): 3-27.
- عبداللهیان، حمید و اجاق، سیده زهرا (1385). بومی کردن نظریه کنش ارتباطی برای تحلیل فرایند توسعه و مدرنیته در ایران، مجله جهانی رسانه، 1(1): 1-20.
- عبداللهیان، حمید و اجاق، سیده زهرا (1385). بازتولید عقلانیت سنتی و خصلت های عقلانیت ارتباطی در حوزه عمومی ایرانی، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 2 (7): 43-61.
- اجاق، سی ده زهرا، وکیل، حمید (1392). ارزیابی اثرات زیست محیطی: دستیابی به توسعه پایدار از راه افزایش سواد مدنی، مجله ترویج علم، 4 (4): 19-26.
- شیخ جباری، محمد مهدی و اجاق، سیده زهرا (1391). ساختار ارتباطات علم با جامعه در ایران : ترویج علم، مجله نشاء علم، 2 (2): 64-70.
- اجاق، سیده زهرا (1390). مروری بر ماهیت ارتباطات عمومی علم و نظریههای آن، مجله ترویج علم، 1 (1): 24-32.
- وصالی، منصور و اجاق، سیده زهرا (1388). ترویج علم: مباحث مفهومی، روشها و اهمیت آن. مجله رهیافت، 19 (44): 62-67.
- اجاق،سیده زهرا ( 1391). ارتباطات علم و جای خالی آن در مراکز دانش. فصلنامه تخصصی مدیریت ارتباطات، 28: 62.
- اجاق،سیده زهرا (1384). جامعه اطلاعاتی ـ انفجار اطلاعات: فوبیای اطلاعاتی، فصلنامه علمی ـ کاربردی تحول اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، 1384 (50): 97-118.
کتاب
- اجاق، سیده زهرا (1403)، جهانی که رسانه ها می سازند ـ احساسات اقتصادی و رسانه ها. تهران: موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز.
- اجاق، سیده زهرا (1403)، روان شناسی رسانه های اجتماعی، نویسنده: سیاران مک ماهون، مترجم: زهرا اجاق. تهران: لوگوس
- اجاق، سیده زهرا (1401)، مجموعه مقالات ارتباطات سلامت در همه گیری کووید 19. (تنظیم و گردآوری). تهران: انتشارات پل
- اجاق، سیده زهرا (1400). تاملی بر ارتباطات علم و تجربه ایران، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
- اجاق، سیده زهرا (1399)، نظریه و روش ـ تحلیل چارچوب، تهران: انتشارات سمندر
همکاری در نگارش فصلهایی از کتاب:
- اجاق، سیده زهرا (1401). ضرورت توجه کارزارهای ارتباطی مخاطره در همه گیری کووید 19 به رابطه علم و جامعه، در: ارتباطات سلامت در همه گیری کووید 19، ناشر: انتشارات پل.
- Ojagh, S. Zahra; Zardar, Zarrin (2020), From the ancient world of Elam to modern science communication. In Communicating Science :A Global Perspective, edited by Toss Gascoigne, Bernard Schiele, Joan Leach, Michelle Riedlinger with Bruce V.Lewenstein, Luisa Massarani, Peter Broks. Australian National University Press.
- اجاق، سیده زهرا (1398). جامعه حادثهخیز و مخاطرهآمیز ایران و نیاز به نظام دانشگاهی مسئول، منعطف و شهروندمحور، در: جستارهایی در مسئولیت اجتماعی دانشگاه، ناشر: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی..
- Ojagh, S. Zahra (2008). Is e-learning promoting social capital in Development, globalization and ICT (defining the D in ICT4D), working report in Karsland University.
ویرایش علمی کتاب
- ویرایش علمی کتاب آشنایی با ارتباطات سلامت به کوشش شیرین احمدنیا. تهران، تیسا: 1397
نقد کتاب
* چاپ نقد کتاب نظریه فرهنگی و رسانه ای (در مجله جهانی رسانه، سال پنجم، شماره دوم، پاییز و زمستان 1389)
جوایز معتبر دریافت شده:
- کسب رتیه اول در مسابقه بین المللی علم اطلاعات و دانش شناسی وابسته به انجمن اطلاع رسانی و فناوری آمریکابرای مقاله با عنوان «رویت پذیری علم اطلاعات و دانش شناسی و ارتباطات علمی در ایران» ، نویسندگان: گلنسا گلینی مقدم و سیده زهرا اجاق، ۲۳ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ ، شهر بیتسبرگ امریکا با محوریت "اطلاعات برای جهان پایدار: چالش های بزرگ اجتماعی"
- کسب جایزه چهاردهمین دوره جایزه ترویج علم به دلیل پژوهش و تحقیق در باب جنبه های نظری و تاریخی ترویج علم در ایران از سوی انجمن ترویج علم ایران
شرکت در دوره های معتبر علمی
- شرکت در دوره مدیریت پژوهش ارائه شده در Xavier Institute of Management در Bhuhanswar, India
- شرکت در دوره آموزش روش تحقیق با نام مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار ای موس در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران.
- شرکت در دوره آموزش ترجمه متون علوم انسانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
اجرای کارگاه
* برگزاری کارگاه مهارت های درک ارتباط در فضاهای فرهنگی با نگاه آینده نگرانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: آذر 1402
* برگزاری کارگاه ارتباطات عمومی علم و فناوری در مدرسه تابستانه روزنامه نگاری علم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی: مهر 1401
* برگزاری کارگاه روش تحقیق در دانشگاه شهید رجایی : تیر ماه 1393
عضویت در انجمن های علمی
*عضو پیوسته انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
*عضو پیوسته انجمن ترویج علم ایران
* عضو پیوسته انجمن (بین المللی) ارتباطات عمومی علم و فناوری (PCST Association)
راهنمایی پایان نامه
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان شناسایی استراتژی رقابتی سینمای مستند ایران در کشور و جهان مبتنی بر مدل نیروهای رقابتی پورتر. دانشجو: کاثوم ملکشاهی فر. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان چگونگی تعامل کودکان 9 تا 11 ساله با گوشی هوشمند. دانشجو: فرازه نورزاد. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تحلیل مضامین سلامت معنوی در برنامه های گفتگومحور تلویزیون. دانشجو: الهه مرتضوی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بازشناسی الگوی بومی آموزش تربیت جنسی در رسانه . دانشجو: فرزانه فولادبند. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تحلیل مختصات مفهومی برند در اذهان سردبیران نشریات تخصصی بخش خصوصی در ایران . دانشجو: حسن علیزاده. دانشگاه تهران
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تحلیل نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر کیفیت ذهنی زندگی شهروندان (مطالعه موردی منطقه 6) . دانشجو: امین قاسمی فرع. دانشگاه تهران.
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تبیین بازی های رایانه ای و تاثیر آن بر نمرات دانش آموزان. دانشجو: رامین حسن پورمیر. دانشگاه تهران.
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تحلیل محتوای کیفی سایتهای پربازدید در حوزه سلامت : از منظر شیوه های اقناع مخاطب در تغییر رفتار مصرف سیگار. دانشجو: امین رمضانعلی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تحلیل بازنمایی ایدئولوژی در سریال تاریخی « در چشم باد» . دانشجو: شکوفه کریمی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان شناخت تغییرات گفتمان های کودک در مجله رشد دانش آموز، دانشجو: سپیده واعظ. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بازنمایی فناوری اطلاعات و ارتباطات در محتوای نمایشی تلویزیونی با تمرکز بر سریالهای «هوش سیاه 1 و 2»، دانشجو: هادی عبدالوهاب. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
*پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تحلیل بازنمایی مفاهیم در گالری مکانیک موزه ملی علوم و فناوری ایران با رویکرد ماهیت علم. دانشجو: مهناز هدایتی. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تحلیل مختصات مفهومی برند در اذهان مدیران رسانه های چاپی غیردولتی در ایران. دانشجو: حسن علیزاده. دانشگاه تهران
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان ارائه الگوی بومیآموزش تربیت جنسی از طریق رسانه با توجه به ویژگیهای فرهنگی و آموزههای دینی. دانشجو: فرزانه فولادبند. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مشاوره پایان نامه
*پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان مدیریت تولید و توزیع پیام های ارتباطی دموکراسی های نوظهور : مقایسه تطبیقی پیام های ارسالی رسانه های خارجی و ایرانی پیرامون بهار عربی و بیداری اسلامی در مصر، تونس و لیبی، دانشجو: منصور حسینی، دانشگاه تهران.
*پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان شناسایی عوامل موثر بر تغییر نگرش محیط زیستی از طریق بررسی رسانه های تخصصی محیط زیستی، دانشجو: ساغر کوهستانی، دانشگاه تهران.
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی ارزشهای اخلاقی نهفته در کنش های مجازی در شبکه ارتباطی تلگرام، دانشجو: مریم نادمی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان چالش های پیش روی فیلم های دینی در سینمای ایران: مطالعه موردی فیلم رستاخیز، دانشجو: مصیب سروستان. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
* پایان نامه دکتری با عنوان مولفههای هویتی و تمدنی ایران در عصر جهانی شدن، دانشجو: محمد کاظم تافته. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
* پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان تحلیل راهبردهای تبلیغات تجاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام . دانشجو: محدثه قاسم پور. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
*پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی سطح آگاهی دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی درباره ارتباطات عمومی علم. دانشجو: آرزو حسن زاده. دانشگاه علامه طباطبایی
* پایان نامه دکتری با عنوان الگوهای بازنمایی زیباشناسانه امر سیاسی با تاکید بر مقایسه فاشیسم و لیبرالیسم در سینمای معاصر غرب، دانشجو: سید مرتضی فاطمی نویسی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی