رونمایی از کتاب «ارتباطات سلامت در همه گیری کووید۱۹»

۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۶ کد : ۲۳۲۶۴ خبر واطلاعیه اسلایدر معرفی‌کتاب
تعداد بازدید:۴۶۶
رونمایی از کتاب «ارتباطات سلامت در همه گیری کووید۱۹»

مراسم رونمایی از کتاب «ارتباطات سلامت در همه گیری کووید۱۹» در روز چهارشنبه 23 آذر ماه 1401 در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد. در این رو نمایی که به همت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار شد دکتر سیده .زهرا اجاق که مسئولیت تنظیم و گردآوری مقالات این کتاب را بر عهده داشته در این مراسم گفت: مجموعه مقالات این کتاب نتیجه اندیشه پژوهشگرانی است که بیشتر آنها متخصص ارتباطات هستند. بر همین اساس مساله عالم گیر کووید ۱۹ که سلامت جسمی و روانی انسان‌ها را تهدید کرده، از این منظر مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات افزود: این مقالات در ماه های اولیه همه‌گیری این بیماری تدوین شده‌اند. ویژگی بارز و تمایزبخش این کتاب نسبت به موارد مشابه تاکید بر اتخاذ رویکرد ارتباطات در مطالعه پدیده همه گیری کووید-۱۹ است. امروزه حوزه های مطالعاتی نوظهوری در عرصه ارتباطات مطرح است؛ ارتباطات علم، ارتباطات سلامت، ارتباطات محیط زیست، ارتباطات ریسک، ارتباطات فریب و ... از جمله آن‌هاست.

به گفته دکتر اجاق نویسندگان مقالات این کتاب، ضمن ارزش و احترام قائل شدن برای تلاش فراوان کادر درمان ایران در دوره همه گیری کرونا، سعی کرده اند دانش این تجربه را با نگاه توصیفی یا انتقادی ثبت و نگهداری کنند.

این کتاب ۲۷۵ صفحه‌ای که شامل ۱۰ مقاله علمی است، در سه فصل همه گیری کووید -۱۹ را در فرهنگ و ارتباطات سازمانی، متون ارتباطی و اقدامات ارتباطی سازمان‌ها بررسی کرده است.

آموزه‌های کرونا برای ارتباطات دینی، تجارب مدارس موفق استان تهران در برگزاری کلاس‌های مجازی در دوران همه گیری کرونا و تحلیل محتوای صفحات اینستاگرام سازمان‌های منتخب از جمله عناوین مقالات این کتاب است.

کلید واژه ها: رونمایی کتاب ارتباطات سلامت ارتباطات سلامت در همه گیری کووید19


نظر شما :