فرهنگی - آرشیو

بمناسبت دهه امامت و ولایت

بمناسبت دهه امامت و ولایت

عید قربان، عید بندگی و دلدادگی و گذشتن از خویشتن خویش است. این عید، یاد آور با شکوه ترین مرتبه تسلیم در برابر مشیت الهی و تبری از هوای نفس و تأسی به دریای لایزال ملکوت اعلی است . عید غدیر ، عید کمال دین و اتمام نعمت در سایه‌ تداوم خط رسالت، در شکل و قالب امامت‌ است و گره محکمی برای رشته دیانت و پیوندی برای « نبوت و امامت» است . پیروی از امامت و ولایت از محورهای اساسی و مورد تاکید برای جامعه اسلامی است که سعادت دنیوی و اخروی را برای مسلمانان به همراه خواهد داشت و همواره باید آن را در سرلوحه کار خود قرار دهیم. دهه ولایت یادآور این حقیقت است که پیمودن مسیر تقرب به سوی خداوند سبحان ، تهذیب نفس و رسیدن به کمال ، بدون ولایت امکان پذیر نیست . دهه ولایت و امامت و اعیاد سعید قربان و غدیرخم، بر همگان مبارک.

ادامه مطلب
بمناسبت عید سعید قربان

بمناسبت عید سعید قربان

عید قربان یادگار حضرت ابراهیم خلیل(س) در نمایش بندگی و عید رهایى از تعلقات غیرالهی است. روزی که عید عبودیت و راهنمای موحدان برای قربانی نفس در پیشگاه پروردگار است. فرا رسیدن عید سعید قربان بر همه مسلمانان و شیعیان جهان، و نیز همکاران گرامی مبارک و فرخنده باد.

ادامه مطلب
همایش ملی «بازتاب فرهنگ و هویت ایرانی در زبان و ادبیات فارسی»

همایش ملی «بازتاب فرهنگ و هویت ایرانی در زبان و ادبیات فارسی»

همایش ملی «بازتاب فرهنگ و هویت ایرانی در زبان و ادبیات فارسی» در روز دوم (۲۶ اردیبهشت‌ماه ۴۰۳) نیز طبق برنامه دنبال شد و سخنران‌های مختلف در محورهای (پنل‌های) مشخص شده، مطالب خود را ارائه کردند...

ادامه مطلب