سومین همایش بین المللی تفکر اجتماعی و جامعه در خاورمیانه و شمال آفریقا+جزئیات برنامه

۱۷ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۰۷ کد : ۷۰۱۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۵۹۷
سومین همایش بین المللی تفکر اجتماعی و جامعه در خاورمیانه و شمال آفریقا+جزئیات برنامه

سومین "همایش بین المللی تفکر اجتماعی و جامعه در خاورمیانه و شمال آفریقا"  20 و 21 آذرماه  (11 و 12 دسامبر 2013 همزمان با هفته بزرگداشت پژوهش و پژوهشگری  در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود. انجمن جامعه‌شناسی ایران و پژهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حمایت انجمن بین­ المللی جامعه‌شناسی این همایش را برگزار می کنند.

 

گسترش روابط و همکاری‌های علمی منطقه ای و بین المللی علوم اجتماعی ایران، تا در جریان این تعاملات، ایجاد جریان‌های فکری فعال برای جلب توجه عالمان علوم انسانی و اجتماعی به سمت ظرفیت‌های فرهنگی و اندیشه‌ای در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی،تلاش برای شکل گیری مفاهیم و نظریه‌های ناظر به مسائل اجتماعی خاص جهان اسلام و زمینه­ سازی برای ایجاد انجمن‌های منطقه ای علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی مهم ترین اهداف برگزاری این همایش اعلام شده اند.

نخستین همایش بین المللی تفکر اجتماعی و جامعه در خاورمیانه و شمال آفریقا خرداد 1390 (آوریل 2011) در تهران و دومین همایش در تیرماه 1391 (ژوئن 2012) در استانبول برگزار شد.پیش از این بنا بود  بنا بود که سومین همایش در خرداد ماه امسال در دبی برگزار شود که با وجود برنامه ریزی‌های صورت گرفته، حدود یک ماه مانده به زمان برگزاری از طرف میزبان لغو شد. برای جلوگیری از انقطاع در برگزاری سالانه همایش، بنا شد سومین همایش با همکاری پژوهشگاه علوم­انسانی و مطالعات فرهنگی و انجمن جامعه‌شناسی ایران در تهران برگزار شود.

دکتر سید جواد میری که در کنار دکتر سیدحسین سراج زاده دبیری علمی این همایش را بر عهده دارد در توضیح جزئیات برگزاری این همایش گفت:«محدودیت زمانی دشواری‌هایی برای سازمان دهی و اجرای یک همایش به خصوص همایش بین المللی به همراه دارد و می تواند موجب کاستی‌هایی شود. با این حال تلاش شده تا آنها به حداقل برسند. خوشبختانه در این فرصت محدود استقبال قابل قبولی از همایش شد و جمعا 127چکیده مقاله دریافت شد که 22 تای آنها از طرف نویسندگان خارجی و 105 چکیده توسط نویسندگان داخلی ارسال شدند. متاسفانه به دلیل محدودیت وقت همایش، همه مقاله‌های دریافتی امکان ارائه در کنفرانس پیدا نمی‌کنند ولی همه آنها در کتاب چکیده مقاله‌ها در دو بخش فارسی و انگلیسی، چاپ شده اند و مقاله‌های منتخب پس از داوری در یکی از مجله‌های انجمن جامعه‌شناسی ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر خواهند شد . »

جزئیات برگزاری این برنامه را در اینجا ببینید.

برای اطلاع بیشتر از این همایش‌ها به نشانی های زیر مراجعه کنید.

 http://www.isa.org.ir/latest/4841

 

 http://www.isa.org.ir/congress/3687

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :