برگزاری دهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی

۰۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۰۵ کد : ۲۵۷۲۸ خبر و اطلاعیه گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۲۰۱۹
برگزاری دهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی

دهمین همایش بین‌المللی شمس تبریزی و مولانا، این رویداد علمی و فرهنگی هفتم مهرماه 403 در شهرستان خوی آغاز به‌کار کرد. دبیر علمی این همایش، حجت‌الاسلام مرتضی اکبری در خصوص برگزاری این همایش گفت: همایش بین‌المللی شمس تبریزی و مولانا با حضور 120 نفر از علاقه‌مندان، شمس‌پژوهان و مولوی‌شناسان داخلی و خارجی برگزار شده است.

وی افزود: در این همایش نُه استاد خارجی از کشورهای ترکیه، پاکستان، هندوستان، آمریکا و انگلستان، به همراه هشت مولوی‌شناس و شمس‌پژوه داخلی در این همایش سخنرانی خواهند کرد. همچنین از مجموع 131 مقاله علمی پژوهشی ارسال‌شده به دبیرخانه، 30 مقاله در مرحله نهایی داوری بررسی شدند و در نهایت 2 مقاله برتر برای ارائه انتخاب شده‌اند. موضوعات «شمس‌پژوهی» و «عرفان اسلامی در حوزه آذربایجان به‌خصوص خوی» به‌عنوان اولویت‌های اصلی در انتخاب سخنرانان و مقالات این همایش در نظر گرفته شده است.

اکبری همچنین اعلام کرد که این همایش با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) ثبت شده است و مجموعه سخنرانی‌ها و مقالات پذیرش‌شده برای چاپ در این مرکز علمی نمایه خواهند شد.

این رویداد فرصتی مناسب برای تبادل علمی میان پژوهشگران و علاقه‌مندان به شمس تبریزی و مولانا محسوب می‌شود و در راستای ارتقاء دانش عرفانی و ادبی کشور برگزار خواهد شد./پایان

کلیدواژه‌ها: دهمین همایش بین‌المللی شمس تبریزی و مولانا شمس تبریزی مولانا خوی آذربایجان غربی، خوی همایش شمس و مولانا 1403


نظر شما :