گرره پژوهشی مطالعات زنان برگزار می کند: آشنایی با مبانی سواد رسانه ای
کارگاه آموزشی
گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات اجتماعی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می کند:
آشنایی با مبانی سواد رسانه ای
ضرورت افزایش سواد رسانه ای، نیاز به سواد رسانه ای، تعریف سواد رسانه ای
ویژگی های سواد رسانه ای، ابعاد سواد رسانه ای، هدف سواد رسانه ای
مدل سواد رسانه ای، تمایز بین واقعیت و پیام های رسانه ای، سواد رسانه ای و کودکان و زنان
دکتر صدیقه ببران
(عضو هیئت علمی دانشگاه)
با هدف ارتقای بینش مخاطبان در مواجهه با بمباران اطلاعاتی عصر حاضر و مجهز شدذن به تکنیک هایی است تا آسیب های ناشی از عدم شناخت اهداف رسانه ها به حداقل رسیده و بتوانند جهان رسانه ای را جهان واقعی تمیز دهند. افزایش دانش نظری تفکر انتقادی ارتقای مهارت عملی تجزیه و تحلیل پیام ها و مواجهه هدفمند و مبتنی بر نیاز با انواع رسانه ها و پیام ها تقویت و توانمندسازی تقویت پرسش آگاهانه بر اساس 5 سوال کلیدی: چه کسی؟ چه می گوید؟ برای چه کسی؟ از چه کانالی؟ و چرا؟
نظر شما :