محورهای همایش
مبانی نظری تفکر، یادگیری و یادگیرنده در سنت اسلامی
نقش تفکر در شکلگیری و ماندگاری تمدنها
مولفههای آموزش تفکرمحور
ضرورت، چیستی و فلسفه تفکرورزی
مفهوم کودکی در تمدن نوین اسلامی
چالشهای آموزش تفکرمحور در جامعه ایران
تفکر در افق تمدن نوین اسلامی
تبیین چارچوب فکری نظام آموزشی در تمدن نوین اسلامی
جایگاه آموزش تفکرمحور در سنت اسلامی
استلزامات آموزش تفکرمحور در تمدن نوین اسلامی
الزامات و بایستهها ی آموزش تفکرمحور
نقشهراه دستیابی به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر اندیشهورزی
نظام آموزشی و تمدن نوین اسلامی
غایت نظام آموزشی و تفکرمحوری
برنامۀدرسی در آموزش تفکرمحور
نقش و معنای فلسفهورزی در آموزش تفکرمحور
اسناد بالادستی و آموزش تفکرمحور
نقش آموزش و پرورش رسمی در تمدنسازی مبتنی بر تفکرمحوری
رویکردهای آموزش تفکرمحور
نقادانه/خلاقانه/مراقبتی
دیالکتیکی(گفتگو محور)
مشارکتی/کندوکاومحور
مباحثهای(حوزوی)
آموزش فلسفه اسلامی به کودکان و نوجوان
تمدن نوین اسلامی: نظامها و مکاتب فکری
نظام اخلاقی و محیط زیست
نظام سیاسی(حکمرانی)/اقتصادی
نظام فرهنگی/علمی
تفکرمحوری در سنت اسلامی
تفکرمحوری در مکاتب فلسفی اسلامی
تفکرمحوری در عرفان اسلامی
تفکرمحوری در فقه اسلامی