تحلیل تاریخی و بازخوانی انتقادی تاریخ و روند تحول برنامه های آموزشی رشته علوم تربیتی در مقاطع گوناگون تحصیلی از آغاز تا امروز (۱۳۹۵ شمسی)
دشواری در فهمِ چیستی و ماهیت علوم انسانی، به تعریف چیستی و ماهیت موضوعهای علوم انسانی نیز تعمیم یافته است و به همین دلیل در تعریف علوم تربیتی به عنوان یکی از موضوعهای علوم انسانی، اتفاق نظر وجود نداشته است و تعاریف از آن بر اساس پارادایمهای مختلف علوم انسانی متفاوت بوده است. به نظر میرسد چگونگی نگاه به تعریف و ماهیت علوم تربیتی، تعیین کننده نحوه آموزش رسمی آن در کشور (برای مثال تحول برنامه آموزشی، روند مطالعات، گفتمان¬های مطرح، مبانی فکری و معرفتی، نسبت با تحولات جامعه و مانند آن) بوده است.
نظر شما :