شوراها
شوراهای پژوهشکده علوم اجتماعی
پژوهشکده علوم اجتماعی دارای چهار شورا می باشد که عبارت است از شورای پژوهشی، شورای تحصیلات تکمیلی و شورای عمومی .
1.شورای عمومی:
اعضای شورای عمومی:
شورای عمومی پژوهشکده متشکل از رئیس و اعضای هیات علمی پژوهشکده می باشد.
وظایف شورای عمومی:
- طرح پیشنهادهای اعضای پژوهشکده درباره مسائل جاری و عمومی پژوهشکده.
- طرح پیشنهادهای اعضای پژوهشکده برای ارتقای جایگاه پژوهشکده در داخل و خارج کشور.
- طرح پیشنهادهای اعضای پژوهشکده درباره مسائل پژوهشیِ پژوهشکده .
- طرح پیشنهادهای اعضای پژوهشکده درباره تعاملات بینالمللی، کاربردیسازی و ترویجیسازی دانش.
- برنامهریزی در جهت ارتباط نظاممند گروههای پژوهشکده با یکدیگر.
- سیاستگذاری و برنامهریزی در جهت ترویج دستاوردهای علمی گروهها و اعضاء هیأت علمی.
- برنامهریزی جهت همکاری با مراکز تحقیقاتی داخلی و بینالمللی.
2. شورای گروه:
اعضای شورای گروه:
شورای گروه متشکل از اعضای گروه پژوهشی می باشد.
وظایف شورای گروه:
- تصویب برنامه فعالیتهای علمی سالانه، اعم از نشستها، کنفرانسها، سمینارها، سخنرانیها و مانند آن و نظارت بر حسن اجرای آن.
- تصویب طرحنامههای پژوهشی اعضا، و پیشنهاد ناظر و مشاور ، در طرحنامههای ارسالی به ریاست پژوهشکده.
- تأیید طرح انجام یافته و پیشنهاد داوران، حسب شیوهنامه مربوط.
- تعیین راهبردها، سیاستها و برنامه عملیاتی گروه، در راستای برنامه راهبردی پژوهشگاه.
3. شورای پژوهشی:
اعضای شورای پژوهشی:
شورای پژوهشی شامل رئیس پژوهشکده، مدیران گروه ها و اعضای هیات علمی با رتبه دانشیاری به بالا می باشد.
وظایف شورای پژوهشی:
- تصویب برنامه فعالیتهای علمی سالانه پژوهشکده اعم از نشستها، کنفرانسها، سمینارها، سخنرانیها و مانند آن و نظارت بر حسن اجرای آن.
- تصویب طرحنامههای پژوهشی اعضای پژوهشکده، با توجه به مصوبه شورای گروه، و پیشنهاد ناظر و مشاور (در صورت لزوم) در طرحنامههای ارسالی به شورای پژوهشی پژوهشگاه .
- تأیید طرح انجام یافته و تعیین داوران، حسب شیوهنامه مربوط.
- تعیین راهبردها، سیاستها و برنامه عملیاتی پژوهشکده در راستای برنامه راهبردی پژوهشگاه.
4. شورای تحصیلات تکمیلی:
اعضای شورای تحصیلات تکمیلی:
شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشکده متشکل از رئیس پژوهشکده، و سه نفر از اعضای هیات علمی، با مرتبه دانشیاری و استادی ـ مرتبط ـ و به انتخاب رئیس پژوهشکده می باشد.
وظایف شورای تحصیلات تکمیلی:
- تدوین تقویم آموزشی و پژوهشی دورههای تحصیلات تکمیلی پژوهشکده و اعلام آن به مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه.
- نظارت بر اجرای برنامههای راهبردی پژوهشگاه در امور آموزشی و دورههای تحصیلات تکمیلی.
- بررسی، راهاندازی یا گسترش رشتهها و دورههای آموزشی جدید در پژوهشکده و پیشنهاد آن به شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه.
- ارزیابی طرحنامههای دانشجویی به منظور بهبود کیفیت و محتوای آنها.
- تصمیمگیری درباره تیم علمی هدایت کننده و تیم داوری طرحنامهها و متن نهایی رسالهها.
- تصمیمگیری درباره سازوکار و چگونگی انجام پذیرش دانشجویان دوره دکتری.
- تلاش برای فراهم آوردن بستر مناسب جهت کاربردیسازی رسالهها و پیوند آنها با نیازهای جامعه و نیز هدایت رسالهها در مسیر برنامه راهبردی پژوهشگاه.
- برنامهریزی برای ارتقای کیفیت و افزایش توان پژوهشی دانشجویان از طریق پژوهشورزی.