شرح وظایف مدیریت بودجه ،تحول اداری و بهره‌وری

تعداد بازدید:۵۸۴۸
  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه پژوهشگاه؛
  • برنامه‌ریزی، تنظیم فعالیت‌ها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویت‌های پژوهشگاه؛
  • همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه؛
  • جمع‌آوری بودجه‌های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه‌ها و اعتبارات مورد پیشنهاد؛
  • تلفیق و تنظیم بودجه‌های پیشنهاد شده در قالب هدف‌ها و خط‌مشی کلی پژوهشگاه
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها؛
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی؛
  • ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره‌های سه ماهه به واحدهای پژوهشگاه؛
  • نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه‌ای بر حسب فعالیت و برنامه‌های اجرایی پژوهشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها؛
  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با وزارت متبوع؛
  • بررسی و مبادله موافقتنامه‌های مربوط به فعالیت‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور؛
  • مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی پژوهشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه پژوهشگاه
  • انجام بررسی‌های سازمانی به منظور برنامه‌ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز پژوهشگاه با همکاری مدیریت اداری و پشتیبانی
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه‌ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف پژوهشگاه
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست‌های سازمانی متناسب با وظایف مسئولیت‌های واحدهای تابعه پژوهشگاه با همکاری واحدهای ذی‌ربط
  • برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدیدنظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات پژوهشگاه
  • مطالعه و بررسی در خصوصی تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست‌های سازمانی پژوهشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیات امناء
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست‌های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها؛
  • مطالعه و بررسی رسته‌های شغلی مشاغل پژوهشگاهی و ارائه نظرات و پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط
  • انجام طرح‌های مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی
  • مطالعه و بررسی طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل کارکنان
  • تشخیص و تعیین رشته شغلی پست‌های سازمانی با توجه به طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل
  • برنامه‌ریزی و ارائه طریق برای بهبود روش‌های انجام کار و تحول اداری و بهره‌وری
  • برنامه‌ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره‌وری در فرآیند آموزش، تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه‌سازی و انطباق نظام‌های مدیریتی متناسب و موردنیاز جهت اجرای برنامه‌های توسعه آموزش عالی
  •  انجام طرح‌های مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی، سیستم‌ها و روش‌های مورد عمل در پژوهشگاه
  • انجام طرح‌های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آیین‌نامه‌های داخلی پژوهشگاه با هدف ساده‌سازی و هماهنگ ساختن آنها
  •  برنامه‌ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستم‌های روش‌ها و رویه‌های مورد عمل در پژوهشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف الزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید
  • پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های بهره‌وری و تحول اداری پژوهشگاه
  • ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه‌های تحول اداری و بهره‌وری در پژوهشگاه
  • مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیرپژوهشی و اجرای برنامه‌های آموزشی برای کارکنان مزبور
  • تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت‌ها، نیروها و عوامل موجود در پژوهشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه) به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت پژوهشگاه
  • شرکت فعال در شوراها، کمیته‌ها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوطه
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق؛
آخرین ویرایش۱۵ بهمن ۱۳۹۹