بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

۱۶ تیر ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۵۵۸۷ مهمترین اخبار
تعداد بازدید:۹
جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ در سالن اندیشه با حضور اعضای شورا برگزار و طرح‌نامه‌های پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری، پس از بحث‌ و تبادل نظر اعضای شورا درباره آنها و ارائه پیشنهادها و اصلاحات لازم به تصویب رسیدند.
بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

در ابتدای جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه، پس از حمد خداوند متعال و درود و صلوات بر پیامبر خاتم صلّ ا... علیه و آله و سلّم و اهل بیت علیهم السّلام، با تبریک ایام مبارک 24 و 25 ماه ذی‌الحجه گفت: در این دو روز، روز 24 ذی‌الحجه که به روز مباهله معروف است و در 25 ذی‌الحجه با نزول آیه «هل اتی» در سوره «انسان»، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام معرفی شدند و از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم که خیر و برکت آنان شامل حال همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان شود.

بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

سپس مطابق دستورجلسه مقرر شورا، ابتدا درخواست تغییر عنوان رساله  دکتری آقای علی ترابی میبدی، دانشجوی رشته حکمت متعالیه از پژوهشکده فلسفه مطرح و با توجه به توضیحات ارائه شده از سوی دانشجو و رئیس پژوهشکده ذی‌ربط، مورد تأیید اعضای شورا قرار گرفت.

در ادامه جلسه، طرح‌نامه‌‌‌ پیشنهادی رساله‌‌های دانشجویان دورۀ دکتری پژوهشگاه مورد بحث و تبادل‌نظر اعضاء قرار گرفت. در این بخش، دو طرح‌نامه پیشنهادی دانشجویان رشته زبان‌شناسی از پژوهشکده زبان‌شناسی بررسی شد. ابتدا طرح‌نامه پیشنهادی آقای احسان نظری باوندپور که به پژوهشی دربارۀ دسته‌بندی زبان‌های ایرانی در بخش‌های از استان کرمانشاه اختصاص داشت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سپس طرح‌نامه پیشنهادی آقای مهدی عبدی ویشگائی که به بررسی مسائل واج‌شناختی در همگونی‌های زبان فارسی می‌پرداخت، مورد بررسی قرار گرفت.

در این بخش مطابق روال مقرر، پس از حضور دانشجویان نامبرده در جلسه شورا و تشریح موضوع، فرضیه‌ها، مسائل و اهداف پژوهش خود، اعضای شورا دیدگاه‌ها و نکات خود را درباره طرح‌نامه‌های پیشنهادی مطرح کرد. پس از ارائه توضیحات توسط دانشجویان در پاسخ به سؤالات مطرح شده، براساس مباحث صورت گرفته و با پیشنهاد اصلاحاتی، طرح‌نامه‌های پیشنهادی به تصویب رسیدند.

تأکید مدیریت تحصیلات تکمیلی بر تسریع در اعلام و ارسال اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده‌های دارای دانشجو  برای درج در سامانه نان وزارت علوم به منظور جذب دانشجو؛ و بررسی و تصویب یک طرح‌نامه پیشنهادی فرصت پژوهشی پسادکتری در زمینه مسائل مرتبط به چالش‌های توسعه‌یافتگی و علل و عوامل مرتبط با آن در شهر کرمانشاه از دیگر بخش‌های این جلسه شورا بود.


نظر شما :