نخستین گردهمایی سردبیران مجله‌های علمی – پژوهشی پژوهشگاه برگزار شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۷ کد : ۹۶۳۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۸۷۳
نخستین گردهمایی سردبیران مجله‌های علمی – پژوهشی پژوهشگاه برگزار شد

نخستین گردهمایی سردبیران مجله‌های علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور دکتر صادق آیینه‌وند، رئیس پژوهشگاه، و دکتر حسینعلی قبادی معاون پژوهشی، و جمعی از سردبیران مجله‌ها در 18 اسفندماه 1393 برگزار شد.

در این نشست دکتر آیینه‌وند پس از تسلیت‌گفتن ایام فاطمیه، با ابراز رضایت از مجله‌های پژوهشگاه گفت: از سردبیران پژوهشگاه به‌خاطر تلاش‌هایشان در چاپ مجله‌‌های ارزنده پژوهشگاه سپاس ویژه دارم. مدیران پژوهشگاه و سردبیران مجله‌ها  باید تلاش کنند تا ضریب تاثیر مقاله‌های منتشرشده در مجله‌های پژوهشگاه را بالا ببرند. همچنین، باید از نویسندگان مقاله‌های ارزنده در مجله‌های پژوهشگاه قدردانی شود و به آنان جایزه‌هایی اهدا شود.

دکتر فاطمه جان‌احمدی، مشاور امور توسعهٔ پژوهشگاه و امور کتب و نشریات علمی پژوهشی رئیس پژوهشگاه نیز گزارشی از مجله‌های علمی پژوهشی پژوهشگاه ارائه کرد و گفت: حفظ تریبون پژوهشگاه با نشر مجله‌های پژوهشگاه استمرار می‌یابد.

وی در ادامه با ذکر جزئیات به مقاله‌های دریافتی، مقاله‌های مردودی و مقاله‌های منتشرشده در مجله‌های پژوهشگاه و همچنین به وضعیت نشریات در سامانه ارزیابی کمیسیون نشریات پرداخت و سپس امتیازهای دریافتی مجله‌ها را در این سامانه بیان کرد و گفت: تلاش بر این است تا مجله‌های پژوهشگاه، بین‌المللی شوند.

دکتر کتابی، دکتر کلباسی و دکتر زرشناس از سردبیران مجله‌های پژوهشگاه دریافت هزینه برای چاپ مقاله‌ها را از نگرانی‌های خودشان بیان کردند که شاید به‌خاطر دریافت هزینه برای ارسال و چاپ مقاله، برخی از چهره‌های سرشناس در رشته‌های مختلف تمایلی به ارسال و چاپ مقاله در مجله‌های پژوهشگاه نداشته باشند و از همین روی به محتوای علمی مجله‌ها آسیب برسد.

دکتر هدایتی نیز در ادامه از مسئولان انتشارات خواست که افزون بر انتشار مقاله‌ها به‌صورت پی‌دی‌اف، چاپ کاغذی مجله‌ها را نیز همچون گذشته ادامه بدهند.

دکتر قبادی، معاون پژوهشیِ پژوهشگاه، در پایان تلاش گروه نشریات را ستود و گفت: این تلاش باعث پیشرفت بخش نشریات شده است و امیدوارم همت بیشتری داشته باشیم و بتوانیم جایگاه پژوهشگاه را در این زمینه ارتقا بخشیم.

در پایان این نشست، با اهدای لوح تقدیر، از سردبیران مجله‌ها قدردانی شد.

























فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :