نشست تخصصی گروه مطالعات قرآنی با عنوان «نگاهی به کتاب رهیافت‌هایی به قرآن»

۰۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۸ کد : ۸۶۰۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۹۱۷
نشست تخصصی گروه مطالعات قرآنی با عنوان «نگاهی به کتاب رهیافت‌هایی به قرآن»


گروه مطالعات قرآنی 
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، نشست تخصصی «نگاهی به کتاب رهیافت‌هایی به قرآن» را  با حضور اساتید محترم دکتر مهرداد عباسی(نگارنده کتاب)، دکتر نصرت نیل‌ساز و دکتر مرتضی کریمی‌نیا برگزار می‌کند.

 کتاب «رهیافت‌هایی به قرآن» نخستین کتاب از مجموعه «مطالعات قرآن و حدیث» و شامل سیزده مقاله با موضوعات متنوع راجع به قرآن و تفسیر به قلم سیزده محقق سرشناسِ مسلمان و غیرمسلمان در حوزه مطالعات قرآنی و اسلامی است. مجموعه این پژوهش‌ها در کنار یکدیگر نمایی کلی از اهداف، روش‌ها و دغدغه‌های مطالعات نوین قرآنی را به دست می‌دهد. رهیافت همه مقاله‌ها علمی و انتقادی است و نویسندگان کوشیده‌اند تا با بهره‌مندی از بینش‌‌های حاصل از مطالعه ادبیات، تاریخ، عهدین و نقد ادبی رهیافت‌هایی جدید را پیش روی خوانندگان قرار دهند. ترجمه فارسی این کتاب، علاوه بر متخصصان و علاقه‌مندان به مطالعات قرآنی در جامعه ما، برای محققان حوزه مطالعات تطبیقی ادیان و نیز همه خوانندگان علاقه‌مند به مطالعات اسلامی جذاب و سودمند خواهد بود. این کتاب که به کوشش دکتر مهردادعباسی جمع آوری شده، حاصل کنفرانسی است که در 1990 میلادی در لندن برگزار شد. در سیزده مقاله این مجموعه به موضوعات متنوعی، از اسلوبهای ادبی قرآن گرفته تا روشهای متنوع تفسیر قرآن در سده‌های گذشته و دوره جدید، پرداخته شده و همچنین از ارتباط منابع فقهی و تاریخی و ادبی با تفسیر قرآن سخن رفته است.

گروه مطالعات قرآنی از کلیه علاقمندان، متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای شرکت در این نشست که شنبه 8 آذرماه 1393 از ساعت 14 تا 16 در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی برگزار خواهد شد، دعوت کرده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید  با شماره تلفن 88046891  - 021  الی 3 داخلی 320 و یا آدرس ایمیل quran.gp@gmail.com   تماس حاصل فرمایید .

 مکان: بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، طبقه سوم، سالن اندیشه

                     

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :