دکتر سپنجی: توجه برنامه سازان صدا و سیما به نیاز مخاطبان باید باشد

۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۴۳ کد : ۸۴۹۰ اخبار اساتید پژوهشگاه
تعداد بازدید:۲۰۷۹
رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: رسانه ملی باید به سمتی حرکت کند که بتواند واقعیت های موجود زندگی مردم را انعکاس دهند و پاسخگوی تمام علایق قشرهای مختلف مردم در جامعه باشد.

او افزود: زندگی روزمره مخاطب به دور از رنگ و لعاب های غیر واقعی و با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی رهبر معظم انقلاب باید به تصویر کشیده شود و از رویاسازی برای مخاطب پرهیز شود.

امیر عبدالرضا سپنجی با اشاره به مدیریت جدید رسانه ملی اظهار کرد: با توجه به شناخت کمی که از سرافراز دارم از میان گزبنه های پیشنهادی برای این مسئولیت، انتصاب او را از سوی رهبری اقدامی مناسب و مثبت ارزیابی می‌کنم. 

او همچنین ابراز امیدواری کرد که آقای سرافراز بتواند با دوری از وابستگی های جناحی به سمت سازمانی که رویکردهای فراجناحی دارد حرکت کند. جامعه امروز ما به تعامل و تساهل نیاز دارد.

این مدرس دانشگاه همچنین درباره رویکرد صدا و سیما درباره برنامه های هنری و فرهنگی اظهار داشت: مسوولیت رسانه ها در هر کشوری ارج نهادن به فرهنگ و هنر ملی و بومی است و صدا و سیمای ما هم باید پرچم دار به تصویر کشیدن هنر اصیل و زیبای ایرانی باشد و اگر رسانه ملی به این فرهنگ ارج نگذارد چه کسانی باید آن را برای جوانان ایرانی به نمایش بگذارد.

سپنجی همچنین درباره کیفیت فیلم های تلویزیونی در صدا و سیما بیان کرد: باید از تولید فیلم های بی کیفیت و سطح پایین دوری کرد تا شاهد بازگشت مخاطب به رسانه ملی باشیم و همچنین از فیلم سازانی که سینمای ایران را به قله های بلند سربلندی رسانده اند و جهان به احترام آنان کلاه از سر بر می دارند حمایت کرد

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :