برگزاری کارگاه آسیب شناسی آموزش صرف و نحو عربی در نظام آموزش عالی (اهداف، رویکرد، ارزشیابی، منابع)
برگزاری کارگاه آسیب شناسی آموزش صرف و نحو عربی در نظام آموزش عالی (اهداف، رویکرد، ارزشیابی، منابع)
گروه زبان و ادبیات عربی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با همکاری معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی، کارگاه «آسیب شناسی آموزش صرف و نحو در نظام آموزش عالی (اهداف، رویکرد، ارزشیابی، منابع)» را در تاریخ 24 و 25 اردیبهشت ماه 1393 برگزار کرد.
در این کارگاه که با حضور دکتر صاحب جعفر ابوجناح از دانشگاه المستنصریه بغداد، و همچنین دکتر متقیزاده استاد دانشگاه تربیت مدرس و دکتر میرحاجی استاد صرف و نحو دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، «تبیین آسیبها و چالشهای آموزش صرف و نحو در نظام آموزش عالی» و «تبیین اهداف و رویکردهای آموزش صرف و نحو»، «تبیین روشهای آموزش صرف و نحو برای غیر عرب زبانها»، «تبیین روشهای آسانسازی (تیسیر) نحو» و «نحو و معنی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکتکنندگان در این کارگاه که عمدتا دانشجویان و اعضای هیات علمی در رشته زبان و ادبیات عرب را شامل میشد، دیدگاهها و نظرات خود درباره آموزش صرف و نحو در نظام آموزش عالی کشور را مطرح نموده و در گفتگو با مدرسان و دیگر شرکتکنندگان در کارگاه، راههای رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت آموزش زبان عربی در دانشگاهها را مورد بررسی قرار دادند.
نظر شما :