برنامه های ویژه هفته پژوهش

۲۲ آذر ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۸ کد : ۵۸۰۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۴۰۳۴
برنامه های ویژه هفته پژوهش

برنامه‌های  هفته پژوهش و فناوری از  25 آذرماه  و با تجلیل از 110 پژوهشگر و فناور برتر کشور در  مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز می‌شود .

دبیر ستاد ملی  هفته پژوهش و فناوری  گفت:«نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری  در دو بخش معرفی 120 محصول از میان محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش  فن‌بازار روز 25 آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح و  همزمان در این روز از 14 طرح برتر پژوهشی رونمایی می‌شود و چهل و سومین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز  در همین روز برگزار می‌گردد

به گفت: مهندس اسماعیل قادری‌فر در دومین روز هفته پژوهش و فناوری، جلسه کمیسیون‌های تخصصی شورای عتف و نشست سراسری مسئولین پدافند غیر عامل دانشگاه‌ها در  دانشگاه شهید بهشتی  تشکیل و دومین کنفرانس بین‌المللی و ششمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری با شرکت 700محقق داخلی و 20 محقق خارجی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود .

وی افزود: در سومین روز هفته پژوهش و فناوری  جشنواره حضرت محمد (ص) پیامبر  صلح و رحمت با هدف انتخاب و معرفی  کتب و آثار در حوزه پیامبر خاتم در کتابخانه ملی  و نشست سراسری انجمن‌های علمی کشور و برگزیدگان شش دوره جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود .

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری برگزاری نشست تخصصی انجمن مدیریت فناوری ایران و جلسه هفتگی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را نیز از برنامه‌های چهارمین روز این هفته اعلام کرد .

وی گفت: جلسه کمیسیون دائمی  شورای عتف با هدف پایش روند پیشرفت طرح‌های کلان ملی در پنجمین روز هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی تشکیل و همچنین در این روز نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری نیز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد .

مهندس قادری‌فر حضور مدیران پژوهش و فناوری کشور در حرم مطهر امام راحل و  ادای احترام  به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و  دیدار با مراجع عظام تقلید در قم را از برنامه‌های آخرین روز هفته پژوهش و فناوری اعلام کرد .

نامگذاری روزهای هفته پژوهش

                دبیر ستاد ملی  هفته پژوهش و فناوری همچنین  اسامی  روزهای این هفته را که با شعار محوری "پژوهش تقاضا محور و تولید دانش‌بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی" را که  از 25 تا 30آذرماه برگزار می‌شود اعلام کرد .

مهندس اسماعیل قادری‌فر گفت: روز 25 آذر که در تقویم رسمی کشور با نام روز ملی پژوهش و فناوری درج شده است با نام "پژوهشگران و فناوران زمینه‌سازان مرجعیت علمی" نامگذاری شده است .

وی افزود: 26 آذر ماه به نام "سبک زندگی اسلامی عامل اصلی پیشرفت" و روز 27 آذرماه نیز با نام "مدیریت جریان دانش و نوآوری در سایه نظام ملی نوآوری" نام‌گذاری شده است .

همچنین  دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری از نام‌گذاری روز 28 آذرماه با نام "شرکت‌های دانش‌بنیان مولفه‌ای موثر در اقتصاد مقاومتی"، 29آذرماه با نام "پژوهش و فناوری تولید ملی محور، پیشران تولید ملی" و روز 30 آذرماه با نام "دانش‌آموز و دانشجوی پژوهنده سرمایه‌های فردا" خبرداد .

پژوهشگاه در هفته پژوهش

پژوهشگاه علوم انسانی امسال نیز مانند سال های گذشته در نمایشگاه هفته پژوهش حضور فعالی خواهد داشت.در نمایشگاه امسال علاوه بر غرفه اصلی نمایشگاه،در بخش طرح های کلان ملی نیز پژوهشگاه با ارائه طرح مطالعات امنیت اجتماعی،حضور خواهد داشت.علاوه بر این مراسم ویژه ای در پژوهشگاه برای تجلیل از پژوهشگران برتر برگزار می شود .

مجموعه اخبار وزارت علوم درباره هفته پژوهش را از اینجا بخوانید

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :