حلقۀ متن‌خوانی رسالۀ اصول مدیریت علمی اثر فردریک تیلور

۰۱ مهر ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۶ کد : ۲۵۷۰۹ مهم ترین اخبار نشست و همایش
تعداد بازدید:۳۵۱
حلقۀ متن‌خوانی رسالۀ اصول مدیریت علمی اثر فردریک تیلور به همت گروه مدیریت و سیاستگذاری شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی برگزار می‌شود.
حلقۀ متن‌خوانی رسالۀ اصول مدیریت علمی اثر فردریک تیلور

گروه مدیریت و سیاستگذاری شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی برگزار می‌کند:

حلقۀ متن‌خوانی رسالۀ اصول مدیریت علمی اثر فردریک تیلور


 اهمیت این رساله که شناخته‌شده‌ترین اثر تیلور، پدر مدیریت علمی است، نه‌فقط در صورت‌بندیِ قدرتمندی است که از اندیشۀ مدیریتیِ انتهای قرن نوزدهمِ آمریکا به‌دست می‌دهد، بلکه در شکل‌دهی به دیدگاه و عمل مدیریتیِ سدۀ پس از خود است. گرچه هرقدر این رساله اهمیت دارد، در زبان فارسی مهجور است و ترجمه‌های مختلف آن بازاری ندارد.ما در این متن‌خوانی، تلاش می‌کنیم تا با درگیری با مفاهیم اساسی ‌متن تیلور، از جمله مفهوم بسیار مهم کارآمدی، که امروز مفهومی پربسامد در صحنه سیاسی ایران و معیار شناسایی سیاستمداران شده است، به مساله‌مندی بنیادینی که چنین مفاهیمی را تولید کرده است، نزدیک شویم.نزدیک‌شدن به این مساله‌مندی می‌تواند امکانات تازه‌ای برای اندیشه و عمل مدیریتی در ایران فراهم آورد و به یافتن درکی نزدیک و درونی از مدیریت منجر شود.
 

مسئول حلقه: سیدعلی کشفی، دبیر گروه مدیریت و سیاستگذاری شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
 

پنجشنبه‌ها ساعت 8 تا 10 صبح 
موسسه علم و سیاست اشراق (میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان طاهرخانی، پلاک100، واحد8) جلسه یکم: 5 مهر 1403 (به‌مدت شش ماه)

 برای ثبت درخواست شرکت در این جلسات، نام‌ونام‌خانوادگی، رشتۀ تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل و شماره موبایل خود را به شناسه @aa_kargar ارسال نمایید.

کلیدواژه‌ها: شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی متن خوانی


نظر شما :