بازدید هیأت اعزامی مرکز مطالعات راهبردی نهرین عراق از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۶ کد : ۲۵۳۲۹ خبر و اطلاعیه گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۱۶۱۴
بازدید هیأت اعزامی مرکز مطالعات راهبردی نهرین عراق از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یازدهم اردیبهشت‌ماه 403، میزبان هیأت اعزامی از مرکز مطالعات راهبردی نهرین عراق بود. در این دیدار رئیس پژوهشگاه، معاون پژوهشی، معاون امور اداری، مدیر تحصیلات تکمیلی، مدیر کتابخانه، مدیر همکاری‌های علمی_بین المللی و تعدادی از اعضای هیأت علمی پژوهشکده نظریه‌پردازی سیاسی، روابط بین‌الملل و حقوق حضور داشتند و باهم پیرامون مسائل مختلف به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. اعضای گروه عراقی متشکل از 11 متخصص در امور امنیت، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، مطالعات اقتصادی، بحران‌ها، مطالعات سیاسی، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بودند که در پژوهشگاه حاضر شدند.


مرکز نهرین، مرکزی است که با تمام دانشگاهها و پژوهشگاه‌های عراق در ارتباط و وابسته به شورای امنیت ملی عراق است و هدف آن یافتن مشکل در جامعه، بررسی تأثیر مشکل روی جامعه و ارائه راه حل علمی برای این مشکل است. این مرکز از 16 بخش مختلف تشکیل شده است و فعالیت‌های علمی مختلفی جهت تشخیص مشکلات، تأثیر مشکلات بر جامعه و رفع این مشکلات انجام می‌دهد. بخش‌های این مرکز عبارتند از:

1- مطالعات علمی مبارزه علیه تروریسم، 2- مطالعات اجتماعی، 3- مطالعات تاریخی، 4- بحران و رفع بحران، 5- برنامه‌ریزی و ارتباطات 6- مطالعات اقتصادی 7- هوش مصنوعی 7- پروژه‌های راهبردی 8- ارتباطات و رسانه 9- سلامت و امنیت تغذیه 10- انرژی، آب و محیط زیست 11- امنیت سایبری و تکنولوژی اطلاعات 12- مطالعات مبارزه با تفکر افراطی در عراق.
این نشست به قصد ایجاد بستر مناسب جهت برقراری تبادلات علمی و پژوهشی تشکیل شد. جلسه پس از معرفی اعضای هیأت میهمان و گفت‌وگوی دوجانبه و بازدید از پژوهشگاه به پایان رسید./پایان

کلید واژه ها: مرکز مطالعات راهبردی نهرین عراق عراق iraq


نظر شما :