گزارش «نودو یکمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر» در پژوهشگاه علوم انسانی

۰۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۴۲۹۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۱۳
گزارش «نودو یکمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر» در پژوهشگاه علوم انسانی

نودو یکمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر 27 شهریورماه 1402 به میزبانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، کار و تعاون، بهزیستی، نیروی انتظامی، صدا و سیما، بسیج و ... برگزار شد.
در این جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در سخنانی کوتاه با اشاره به تحریم تنباکو و مبارزات مرحوم میرزای شیرازی گفت: ریشه انقلاب اسلامی ما از تحریم تنباکو نشأت می‌گیرد که میرزای شیرازی وقتی به تحریم تنباکو حکم داد، مردم حدود چهل روز قلیان مصرف نکردند و هر گونه فعالیت و عمل پیرامون توتون و تنباکو منع شد جالب اینکه علما حکم ندادند که حرام است، بلکه اعلام شد، جنگ با امام زمان (عج) است و... دکتر نجفی در ادامه تحقیق و پژوهش درباره جایگزین های ‌صرف مواد را بسیار مهم ارزیابی کرد.
در این نشست مهندس عسگری، مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشکر از میزبانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: این پژوهشگاه با توجه به جایگاه و ظرفیت بالایی که دارد می‌تواند به ما در پیش‌برد اهداف ستاد پیشگیری از امر اعتیاد کمک کند که تلاش می‌کنیم زمینه‌های انعقاد تفاهم‌نامه دوطرف فراهم شود.
امکان‌سنجی راه‌اندازی رشته دانشگاهی پیشگری از اعتیاد
در ادامه نشست دکتر اسماعیل ناصری، عضو هیأت علمی گروه روان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مسئول کارگروه اعتیاد سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گزارش خود را درباره «امکان‌سنجی راه‌اندازی رشته دانشگاهی پیشگری از اعتیاد» بیان کرد و حاضرین در جلسه از جمله دکتر مهری‌سادات موسوی، معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، دکتر محمد مرادی، نماینده دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، دکتر قدوسی، نماینده وزارت بهداشت، سرهنگ بهرامی، نماینده پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از منظرهای مختلف این امکان را مورد بحث قرار دادند.
در خاتمه نشست نیز مهندس عسگری، ضمن جمع‌بندی نقطه‌نظرات ارائه شده، خواستار تکمیل گزارش از سمت دکتر ناصری و ارائه گزارش مفصل‌تر در جلسات بعدی این کمیته شد./پایان

 

کلید واژه ها: امکان‌سنجی راه‌اندازی رشته دانشگاهی پیشگری از اعتیاد کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گزارش نشست نودو یکمین جلسه 91


نظر شما :