نشست تخصصی بین المللی «ارتباطات سلامت» برگزار می شود

۱۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۲ کد : ۲۱۱۰۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۴۴۵
نشست تخصصی سیر تاریخی «ارتباطات سلامت و نگاهی به وضعیت این رشته در ایران و مالزی» روز دوشنبه، ۲۱ تیرماه، به صورت مجازی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می شود. 

ارتباطات نقش کلیدی در فرایندهای ارتباطات سلامت در همه کشورهای جهان دارد. در گذشته، اقدامات ارتباطات سلامت به صورت کلامی از طریق ارتباطات رو در رو انجام می شد، اما اکنون با پیشرفت فناوری های نوین، استفاده از این قبیل امکانات در دستور کار دولت ها قرار گرفته، تا در مسیر کسب اهداف سلامت از چنین ظرفیت های ارتباطی استفاده نمایند. 
 

تجربه مالزی در استفاده از شبکه های اجتماعی در مقابله با کرونا 
 

در این نشست، دکتر محمد نظام عثمان از دانشکده ارتباطات دانشگاه پوترا مالزی تحلیلی بر اقدامات جاری استفاده از شبکه های اجتماعی در مقابله با ویروس کرونا در مالزی خواهد داشت و نتایج مطالعه ای در این مورد را تشریح می کند.  
یک مورد از این تلاش ها، ایجاد اپلیکیشنی (نرم افزار کاربردی) توسط دولت مالزی است که با توجه به شیوع کرونا ایجاد شده است. هدف از ایجاد این اپلیکیشن نظارت بر مکان هایی همچون مراکز خرید، بیمارستان ها، رستوران ها، کلینک های درمانی، ادارات، دانشگاهها و غیره است که توسط مالزیایی ها بازدید می شوند. 
این نظارت با این هدف انجام می شود تا با افرادی که به مکان هایی که احتمالا شیوع کرونا در آنجا وجود داشته، ارتباط وجود داشته باشد و یا اینکه آنها را از مخاطراتی که در چنین مکان های وجود دارد، مطلع سازند. 

 

ارتباطات سلامت در ایران: وضعیت فعلی و ضرورت های آینده
 

دکتر داود مهرابی عضو پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات و تحقیقات اسناد فرهنگی آسیا در این نشست تخصصی در خصوص ارتباطات سلامت در ایران: وضعیت فعلی و ضرورت های آینده آن، سخنرانی می کند. 

شکل گیری و توسعه این رشته که از حدود چهار دهه پیش آغاز شده، در بسیاری دیگر از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپای شرقی، کشورهای اسکاندیناوی، استرالیا، نیوزیلند، آسیایی، و انگلستان قابل مشاهده است. 
اشتیاق گسترده به ارتباطات سلامت منجر  شکل گیری رشته دانشگاهی ارتباطات سلامت شده و  بسیاری از دانشگاهها در حال حاضر در این رشته دانشجو می پذیرند و شرایط این رشته را توسعه داده و تقویت کرده اند. 
فارغ التحصیلان این رشته به عنوان محققان ارتباطات سلامت توانسته اند به پستهای اجرایی و سیاستگذاری مهم در کشورهای مختلف دست یابند. این مطالعه، ضمن پرداختن به سیر تاریخی شکل گیری رشته ارتباطات سلامت به وضعیت فعلی آن در ایران و ضرورت های آینده می پردازد. 

 

حضور در این نشست مجازی از طریق لینک زیر برای عموم آزاد است

https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-dfj-ihj-zrc


نظر شما :