گزارش بازدید دکتر قبادی از مرکز تحقیقات امام علی(ع)

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۹ کد : ۲۰۴۴۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۲۰۷
گزارش بازدید دکتر قبادی از مرکز تحقیقات امام علی(ع)

گزارش بازدید دکتر قبادی از مرکز تحقیقات امام علی(ع)


دکتر قبادی رئیس، پژوهشگاه روز دوشنبه 13بهمن‌ماه 1399، طی بازدیدی از مرکز تحقیقات امام علی(ع) با رییس و کارکنان این مرکز در خصوص برنامه ها و مسائل آن گفتگو کرد.
در ابتدای این جلسه، دکتر قبادی با معرفی دکتر ربانی‌زاده به عنوان رئیس جدید مرکز، از زحمات و تلاش‌های دکتر سیدسجاد علم‌الهدی قدردانی و تشکر کرد.
رئیس پژوهشگاه با اشاره به ابعاد جهانی شخصیت و سیره‌ی امام علی(ع) خواستار برنامه‌ریزی فعالیت‌های مرکز تحقیقات امام علی(ع) در جهت استفاده از همین فرصت برای بسط  فعالیت‌های بین‌المللی و بین‌الادیانی شد. وی هم‌چنین بهره‌گیری از فضای مجازی برای تداوم فعالیت‌های گذشته مرکز را فرصت مناسبی دانست تا با توجه به شرایط جدید کشور در رابطه با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های پیش آمده اقدامات مؤثری صورت پذیرد.
دکتر قبادی در ادامه یادآور شد: سومین کنگره‌ی بین‌المللی امام علی(ع) پژوهی که سال گذشته برگزار شد، نمونه‌ی خوبی برای خودگردانی برگزاری کنگره‌ها و همایش‌ها به لحاظ هزینه‌ای بود و ابراز امیدواری کرد بقیه‌ی مراکز و بخش‌های علمی پژوهشگاه نیز از این تجربه استفاده کنند و گفت «خدا را سپاسگزاریم که جایگاه مرکز تحقیقات امام علی(ع) در بین نهادهای علمی، فرهنگی و پژوهشی داخل و خارج از کشور خوب و برجسته است که این جایگاه باید حفظ و ترقی یابد».
در ادامه‌ی این نشست دکتر ربانی‌زاده ضمن تشکر از حضور دکتر قبادی در این مرکز گفت: نام امام علی(ع) جهانی است و همین امر می‌تواند فرصت مناسبی برای وحدت شیعه و سنی و حتی همکاری‌های بین‌الادیانی باش و تاکید کرد در ماه های اخیر، ارتباطات خوب و گسترده‌ای با برخی نهاد‌های علمی، فرهنگی و مذهبی و هم‌چنین شخصیت‌ها و اندیشمندان حوزه‌ی امام علی(ع) پژوهی برقرار شده است که می تواند موجب بیشتر شدن فعالیت‌های مرکز شود.

کلید واژه ها: مرکز تحقیقات امام علی(ع) بازدید دکتر قبادی


نظر شما :