بازدید روزانه‌ی پرتال جامع علوم انسانی از مرز یک‌صد هزار نفر گذشت

۰۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۸ کد : ۲۰۲۲۵ خبر و اطلاعیه مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۸۲۱

 

تعداد بازدیدکنندگان و مراجعان روزانه به پرتال جامع علوم انسانی برای نخستین بار از زمان فعالیت این پرتال از مرز یک‌صدهزار نفر گذشت و در نیمه‌ی دوم آذر ماه تعداد بازدید روزانه از این پرتال به بیش از 116 هزار نفر رسید.

پرتال جامع علوم انسانی (http://ensani.ir/fa) به‌عنوان تنها بانک اطلاعاتی کشور با دسته‌بندی موضوعی در بیش از سه هزار و ۳۰۰ زیرشاخه‌ علوم انسانی و اسلامی، تاکنون اقدام به بازانتشار نسخه الکترونیک بیش از 355 هزار مقاله تمام متن از حدود یک‌هزار و 400 نشریه‌ی علمی کشور در قالب بیش از ۴۰ هزار شماره مجله کرده است.

وجود بیش از 355 هزار مقاله تمام متن که باعث مراجعه مداوم اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان، و علاقه‌مندان به یافته های پژوهشی به پرتال جامع علوم انسانی شده، این پرتال را به محل مناسبی برای معرفی و‌ نمایش آخرین دستاوردهای علمی از جمله مقالات، کتب، و دوره‌های آموزشی کرده است.  

پرتال جامع علوم انسانی تاکنون اقدام به درج دو فراخوان برای ثبت نشریات حوز‌ه‌ی علوم انسانی و اسلامی  و همچنین فراخوان درج مقالات میان‌رشته ای نشریات در پرتال کرده است.

ویژگی‌های ممتاز پرتال جامع علوم انسانی

رایگان بودن، دسترسی به محتوای تمام‌متن، دسته‌بندی موضوعی مطالب، سهولت دسترسی از طریق فیلترهای موجود نظیر: منبع منتشر کننده، نام نویسنده، سال انتشار، درجهd علمی مطلب، موضوع مقاله و ... در کنار سرعت مناسب دسترسی به محتوا و روزآمدی که از ویژگی‌های ممتاز پرتال جامع علوم انسانی (http://ensani.ir/fa) محسوب می‌شود، فضایی را فراهم آورده که میزان مراجعات به پرتال روزبه‌روز در حال افزایش است.

 

 

همچنین در رتبه‌بندی پربازدیدترین وب‌سایت‌های مراجعه شده توسط کاربران ایرانی که از سوی وب سایت معتبر Alexa منتشر می شود، پرتال جامع علوم انسانی در رتبه 366 قرار گرفته که رتبه قابل ملاحظه‌ای محسوب می شود.

 

 

پرتال جامع علوم انسانی با در پیش گرفتن برنامه‌ریزی مناسب امکان دسترسی آسان به تحقیقات را فراهم ساخته که این امر ضمن کمک به پیشرفت علمی، باعث افزایش استناددهی محققان ایرانی نیز می‌شود.

نشریات علاقه‌مند می‌توانند درخواست عضویت خود را از طریق نشانی http://ensani.ir/fa/form/1/ در پرتال ثبت فرمایند.


نظر شما :