حجت‌الاسلام شاهانی : بسیج مستضعفین در جنگ نرم توفیقات خوبی داشته است

۰۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۹۳۲ خبر و اطلاعیه پایگاه بسیج
تعداد بازدید:۲۸۴۹
بسیج در تاریخ انقلاب نقش فراوانی داشته است و از همان پنج آذر ۱۳۵۸ که بسیج با فرمان امام (ره) تشکیل شد، یک حرکت انقلابی بود.

در دومین نشست تخصصی گرامی‌داشت هفته‌ی بسیج مطرح شد:
حجت‌الاسلام شاهانی : بسیج مستضعفین در جنگ نرم توفیقات خوبی داشته است

دومین نشست تخصصی گرامی‌داشت هفته‌ی بسیج 5 آذرماه 1399، طی یک نشست مجازی با سخنرانی حجت‌الاسلام امیرحسین شاهانی، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سازمان‌های بسیج و سرهنگ حمیدرضا قریشی، فرمانده بسیج ادارات برگزار شد. در این نشست که با همکاری بسیج کارکنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطاللعات فرهنگی، مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و گروه معارف اسلامی دانشگاه امام حسین (ع)، برگزار شد، در ابتدای نشست دکتر حسین نصیرزاده عضو هیأت علمی دانشگاه و فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان با اشاره به فعالیت‌ها پیرامون هفته‌ی بسیج گفت: دومین نشست بصیرتی هفته‌ی آینده با حضور خوب بسیجی‌ها و فرماندهان مختلف برگزار خواهد شد که دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز طبق برنامه سخنرانی خواهند کرد. نصیرزاده همچنین خبر داد؛ وزیر علوم نیز طبق برنامه در این سلسله نشست‌های بصیرت‌افزایی سخنرانی خواهند کرد.
در ادامه‌ی مراسم حجت‌الاسلام شاهانی سخنان خود را آغاز کرد و گفت: «بسیج شجره‌ی طیبه است» این جمله از حضرت امام رضوان الله تعالی‌علیه است که یکی از بهترین جملات در مورد بسیج به شمار می‌رود. شجره‌ی طیبه‌ی پربرکت و موثر که میوه‌های این شجره‌ی طیبه به گونه‌ای است که مایه‌ی طراوت و شادابی می‌شود تا جایی‌که هم این درخت طراوت دارد و هم کسانی که از برکات این درخت بهره‌مند می‌شوند.

دکتر شاهانی افزود: امام (ره) بسیج را فقط برای عرصه‌های نظامی نمی‌خواست و بسیج را برای تفکر می‌خواست که الحمدلله بسیج مستضعفین در جنگ نرم توفیقات خوبی داشته است و این باید ادامه داشته باشد. بسیج در تاریخ انقلاب نقش فراوانی داشته است و از همان پنج آذر ۱۳۵۸ که بسیج با فرمان امام (ره) تشکیل شد یک حرکت انقلابی بود.
 وی در ادامه با اشاره به حرکت دشمنان انقلاب تأکید کرد: دشمنان انقلاب و کشور همواره برنامه‌های خاصی علیه ما دارند و از تحریم‌های گسترده گرفته که با هدف نشان‌دادن ناکارآمدی نظام اسلامی اعمال می‌شود؛ تا فشار آوردن به چرخه‌ی اقتصادی و ... همگی در این‌جهت است که مقاومت ما را بشکنند اما خوشبختانه با مقاومت و اتحاد مردم، دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌ماند.

در ادامه‌ی این نشست مجازی سرهنگ پاسدار دکتر قریشی گفت: فعالیت‌های شما باعث افتخار است که باید تهدیدات را به فرصت تبدیل و اطلاع‌رسانی کنید. وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دفاع از مقر به همت فرماندهان و آحاد بسیجی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خوبی در راستای تحقق منویات حضرت آقا انجام شده و در برگزاری میزهای خدمت توفیقاتی داشته‌ایم که حضرت آقا نیز ما را مورد تفقد قرار داد و گفت، «بسیج، وزارتخانه‌ها را به مردم نزدیک کرد». ما میز خدمت برای مدافعین سلامت کادر بهداشت و درمان در هفت بیمارستان برگزار کرده‌ایم و فعالیت‌ها در این زمینه ادامه دارد و ...

قریشی در ادامه‌ی سخنانش به نقش بسیج مردمی تأکید کرد و گفت: کشور سوریه بعد از سال‌های سال با تکیه بر بسیج مردمی، روی پای خودش ایستاد و به همکاری با برادران مقاومت ادامه می دهد.
سرهنگ پاسدار قریشی در خاتمه سخنانش از فرماندهان و بسیجیان حاضر در جلسه تشکر کرد و گفت: شما در حوزه‌ی مرکز و پایه، در کسوت فرماندهی و در بحث بسیج وزارتخانه‌ها همگی در راستای وحدت نظر و قول هستیم و همه در راستای اهداف بلند و شرایط خاص نظام حرکت می‌کنیم تا با وحدت نظر و وحدت رویه زیر منویات حضرت آقا ان‌شاءالله به هدف برسیم.

کلید واژه ها: بسیج هفته بسیج امیرحسین شاهانی حمیدرضا قریشی حسین نصیرزاده ihcs research center


نظر شما :