آزادگان برای ما یک ذخیره‌ی فرهنگی بزرگ به شمار می‌روند

دکتر پاکتچی: هنوز راه‌های نرفته‌ی زیادی در جهت حفظ ذخیره‌های فرهنگی داریم

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۴ کد : ۱۹۶۳۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۱۹۳
دکتر پاکتچی: هنوز راه‌های نرفته‌ی زیادی در جهت حفظ ذخیره‌های فرهنگی داریم

 دکتر پاکتچی، رئیس پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاریِ پژوهشگاه در مراسم رونمایی از کتاب دانشنامه‌ی آزادگان (25 مرداد 99) طی سخنانی گفت: ما در این کشور وظایفی بر عهده داریم و توجه به این وظایف هم خیلی مهم است. در کشور ما افراد زیادی با جان‌فشانی و ادای دین افتخارات ماندگاری را برای ایران عزیز خلق کردند که با وجود گذشت سه‌دهه از این حماسه‌ها، کارهای انجام نشده‌ی زیادی داریم که یکی از این کارها در ارتباط با افتخارآفرینی‌ها و ثبت رشادت‌های آزادگان، شهدا و ایثارگران است.
دکتر پاکتچی تأکید کرد: ما موظف هستیم در این راستا گام برداریم و وظیفه‌ی ماست که از منظر علم و دانشگاه به ابعاد گوناگون این حماسه‌ها بپردازیم تا پیوند نهاد علم و دانشگاه با دیگر نهادهای جامعه از این منظر نیز رقم بخورد. خوشحالیم که با رونمایی از کتاب دانشنامه‌ی آزادگان، پیوند پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاری با مؤسسه‌ی پیام آزادگان رقم خورد و این آغاز راه است که راه‌های نرفته‌ی زیادی برای حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلابی و اسلامی پیش‌رو داریم.
وی افزود: آزادگان عزیز برای ما یک ذخیره‌ی فرهنگی بزرگ به شمار می‌روند و این ذخیره‌های فرهنگی ارزش زیادی دارند. شاید ما در ایران خیلی به حفظ ذخیره‌های فرهنگی عادت نداشتیم اما واقعاً ذخیره‌ای که با خون‌دل و رنج‌ها و دردهای زیادی فراهم شده را نبایدفراموش کرد و ابعاد مختلف آن‌را ساده گرفت. آشنا کردن نسل جوان و جدید جامعه وظیفه‌ی ماست و باید از ارزش‌های دینی و اسلامی‌مان به‌خوبی حفاظت کنیم.

 

کلید واژه ها: احمد پاکتچی دانشنامه آزادگان پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :