بازدید دکتر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی از پژوهشکده دانشنامه نگاری

۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰ کد : ۱۸۷۰۶ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۸۶۵
بازدید دکتر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی از پژوهشکده دانشنامه نگاری

روز سه شنبه، 23 مهر 1398، دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در ساختمان پژوهشکده دانشنامه نگاری با هیأت رئیسه پژوهشگاه دیدار کرد.
در ابتدای این دیدار که با حضور دکتر پاکتچی، رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری برگزار شد، دکتر قبادی با اشاره به بیش از نیم قرن سابقه علمی و پژوهشی پژوهشگاه، این نهاد را یکی از ستون های فرهنگی تمدن ایرانی-اسلامی معرفی کرد و ایجاد فضای گفتگوی فرهنگی میان تمدن شرق و غرب را یکی از ظرفیت های دیرین آن معرفی کرد.
در ادامه و پس از ارائه توضیحاتی در خصوص روند الحاق بنیاد دانشنامه نگاری به پژوهشگاه و تشکیل پژوهشکده دانشنامه نگاری، دکتر پاکتچی گزارشی از فعالیت های پژوهشکده ارائه کرد. بر اساس این گزارش، جهت گیری فعالیت های این پژوهشکده شامل مواردی مانند؛ بهره گیری از فناوری های نوین در جهت تسهیل تولید و ارتقای دانشنامه ها، مسئله محوری در تدوین دانشنامه ها، رویکرد آینده محور، ایجاد ارتباط هم‌افزا با مؤسسات دیگری که مشغول تهیه دانشنامه های تخصصی در کشور هستند، ایجاد زمینه های ارتباط بین المللی و تعریف طرح های مشترک با دانشگاه های خارجی و مواردی از این دست می شد.
دکتر صالحی با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته و تأکید بر ضرورت تقویت رویکردهای روزآمد، انجام طرح های بین المللی و بهره مندی از همکاری وزارت خارجه و به ویژه مشورت خواهی از وزیران خارجه در دوره های مختلف را بسیار مفید دانست و توصیه کرد، پژوهشگاه در این زمینه ها به فعالیت های خود ادامه دهد. رئیس سازمان انرژی اتمی در همین زمینه دعوت از سفیران کشورهای دارای سابقه تمدنی و تاریخی برای حضور در پژوهشگاه و ایراد سخنرانی و گفتگوی نظام‌مند در جهت گسترش روابط علمی و فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و توصیه کرد؛ اجرای طرح های پژوهشی در خصوص روابط فرهنگی و علمی ایران با کشورهای مختلف مورد توجه جدی پژوهشکده دانشنامه نگاری قرار گیرد.

کلید واژه ها: علی اکبر صالحی دانشنامه نگاری رئیس سازمان انرژی اتمی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :