دومین کنگره بین المللی جندی شاپور در دزفول برگزار می شود

۰۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۵ کد : ۱۷۹۵۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۲۷۶

دومین کنگره بین المللی جندی شاپور
الف- بررسی تاریخی و جغرافیایی جندی شاپور
ب- جندی شاپور در جایگاه یک مکتب پزشکی
ج- جندی شاپور در دوره اسلامی
د- احیا و صیانت از فضای فیزیکی محوطه باستانی جندی شاپور
ه- معماری و شهرسازی جندی شاپور
ز- بررسی تاریخ علمی جندی شاپور و تأثیرات آن در جهان

 

محورهای کنگره بین المللی جندی شاپور در شش بخش مختلف تبیین و مشخص شدند


ه گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، محورهای کنگره بین المللی جندی شاپور تبیین شدند. این محورها در شش بخش به بررسی جندی شاپور باستان و پیشینه آن می‌پردازند. «بررسی تاریخی و جغرافیایی جندی‌شاپور»با زیر مجموعه جغرافیای تاریخی و طبیعی جندی‌شاپور، پیشینه تاریخی شهر جندی‌شاپور و چگونگی تأسیس دانشگاه و بیمارستان آن، سهم دانش پزشکی ایرانی، یونانی، هندی و سریانی در شکل‌گیری مکتب پزشکی جندی‌شاپور، جندی‌شاپور ازنظر تاریخ و جغرافیای تاریخ دوره اسلامی، پژوهش‌های بین‌المللی صورت گرفته درباره جندی‌شاپور، معرفی و بررسیآن، «جندی‌شاپور در جایگاه یک مکتب پزشکی» در بخش‌های ویژگی‌ها و نوآوری‌های مکتب پزشکی جندی‌شاپور و تأثیر آن بر مکاتب پزشکی دیگر، دانشمندان و دانش‌آموختگان مکتب جندی‌شاپور، منشأ و منابع آموزشی پزشکی در مکتب جندی‌شاپور، «جندی‌شاپور در دوره اسلامی» با بررسی دستاوردهای مکتب پزشکی جندی‌شاپور در دوره اسلامی، سهم دانش پزشکی ایرانی، یونانی، هندی و سریانی در شکل‌گیری مکتب پزشکی جندی‌شاپور، دگرگونی‌های مکتب پزشکی جندی‌شاپور پس از ورود اسلام به ایران از جمله محورهای این کنگره بین المللی هستند.
 
 همچنین «جندی‌شاپور از منظر باستان‌شناسی» با بررسی برنامه‌ریزی باستان‌شناسی محوطه جندی‌شاپور، تجارب موفق جهانی و ملی مرمت محوطه‌های تاریخی، احیا و صیانت از فضای فیزیکی محوطه باستانی جندی‌شاپور،«معماری و شهرسازی جندی‌شاپور» در شاخه‌های اصول و معیارهای احیای شهر جندی‌شاپور، بررسی معماری و شهرسازی ایران و جهان در زمان رونق جندی‌شاپور، ویژگی‌های شهرسازی جندی‌شاپور و «بررسی تاریخ علمی جندی‌شاپور و تأثیرات آن در جهان» در بخش‌های جندی‌شاپور گره‌خورده در تاریخ آموزش عالی ایران، تاریخ علم در دانشگاه جندی‌شاپور، جندی‌شاپور گره‌خورده در تاریخ آموزش عالی ایران، دیگر محورهای کنگره هستند که به آنها پرداخته می‌شود.
 
وب سایت کنگره بین المللی جندی شاپور  http://www.icgsh.jsu.ac.ir
 
لازم به ذکر است دومین کنگره بین المللی جندی شاپور با حضور مسئولان و مقامات کشوری و محلی، 7 و 8 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: کنگره جندی شاپور دزفول جندی‌شاپور از منظر باستان‌شناسی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :