گزارش دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده حکمت معاصر

۱۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۷۳۹۰ خبر و اطلاعیه گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۱۶۷۲

گزارش دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده حکمت معاصر

دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه در ادامه بازدید از پژوهشکده ها، روز ‌شنبه دوازدهم آبان 97 با اعضای پژوهشکده حکمت معاصر دیدار کرد. در این دیدار که با حضور اعضای پژوهشکده صورت گرفت، در ابتدای جلسه، دکتر مریم صانع پور ضمن تشکر از بازدید ریاست پژوهشگاه از پژوهشکده حکمت معاصر گفت: برنامه توسعه پنج ساله دوم پژوهشکده در حال تدوین است و تاکید برنامه بطور عمده در بخش مطالعات تطبیقی، مطالعات بین رشته ای و فلسفه مضاف های و بومی سازی فلسفه است. امیدواریم در این چارچوب به گونه ای عمل کنیم که فلسفه را به سطح اجتماع بیاوریم.
در ادامه، رئیس پژوهشگاه ضمن تشکر از برنامه ها و پیشنهادهای اعضای پژوهشکده، صحبت های خود را به طرح تراز بین الملل اختصاص داد و با اشاره به اینکه اعضای پژوهشکده باید طرح تراز بین الملل را به عنوان پشتوانه همه فعالیت ها؛ چه برنامه توسعه پنج ساله و چه سایر اقدامات در نظر گیرند، تاکید کرد: طرح تراز یک فعالیت فوق العاده است یک پشتوانه و تشویق است و خدا را شاکر هستیم که پژوهشگاه در طرح تراز پذیرفته شده و باید از این مهلت دوساله استفاده کنیم و با کارنامه غنی وزارت علوم را مجاب سازیم که در این طرح باقی بمانیم.


دکتر قبادی همچنین بر اهمیت برنامه پنج ساله دوم توسعه راهبردی پژوهشکده حکمت معاصر تاکید کرد و عقلانی سازیِ عاطفه، عقلِ نوع دوستی را به عنوان ضرورت حکمت شرقی و عرفانی برشمرد. وی تاکید کرد: در بخش عمومی سازی تفکر با تشکیل کارگاه، سخنرانی و برگزاری کرسی های نظریه پردازی می توان به راحتی با مردم، مخاطبان و ذینفعان حرف زد. در این صورت در جواب این پرسش که پژوهشکده حکمت معاصر چه کار می کند که دیگران نمی کنند می توانیم بگوییم، کار این پژوهشکده عمومی سازی تفکر چه در بخش معنویت و چه در فلسفه محض و حتی مباحث کلامی است که ما مبتلا به آن هستیم.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :