بازدید رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از پژوهشگاه

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۰ کد : ۱۷۲۰۰ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۹۲۴
بازدید رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از پژوهشگاه

 

روز شنبه 24 شهریور ماه، دکتر محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به همراه دکتر مطلبی معاون پژوهشی و دکتر کرمانی، مدیر دفتر طرح های ملی این پژوهشگاه با حضور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با دکتر قبادی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این جلسه، دکتر سلگی با معرفی بخش ها و برنامه های مختلف پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به وجود تفاهم نامه همکاری میان دو پژوهشگاه اشاره کرد و آن را زمینه مناسبی برای گسترش همکاری های علمی و پژوهشی دانست.

در ادامه دکتر قبادی بر ضرورت تبدیل تفاهم نامه کلان موجود به طرح های مشخص پژوهشی تأکید کرد و وجود ظرفیت هایی مانند اطلس فرهنگی کشور یا طرح های اعتلای علوم انسانی را زمینه مناسبی برای همکاری و انجام کارهای مشترک پژوهشی دانست که با توجه به شباهت های موجود میان ماموریت های دو پژوهشگاه، امکان اجرایی کردن آن فراهم است.

مشارکت در انتشار آثار علمی و بازنشر برخی آثار برجسته تمدنی، برگزاری همایش ها و نشست های علمی مشترک، بهره گیری از ظرفیت شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و مرکز اسناد فرهنگی آسیا از جمله مواردی بود که مورد توجه طرفین قرار گرفت. همچنین انجام فعالیت های مشترک پژوهشی مانند تحلیل ثانویه داده های پیمایش‌های ملی فرهنگی، اجرای طرح های پژوهشی در زمینه رسانه و فرهنگ فضای مجازی، فرهنگ کودک و نوجوان و ... نیز از دیگر مسائلی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ظرفیت های موجود در دو پژوهشگاه مقرر شد در جلسات تخصصی، درباره آنها تصمیم گیری شود.

 

کلید واژه ها: بازدید رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از پژوهشگاه علوم انسانی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :