کارگاه آموزشی آشنایی با مدل کسب و کار ۱۱ شهریور برگزار می شود
دبیرخانه شورای پژوهشگاه های ملی کشور با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می کند:
کارگاه آموزشی
آشنایی با مدل کسبوکار
مفهوم مدل کسبوکار از مفاهیم تازۀ سازمان و مدیریت است که در آغاز دهۀ 1990 میلادی وارد گفتمان آکادمیک شد. پس از دو دهه، این مفهوم در همۀ حوزهها نفوذ کرد و جای خود را یافت. اگرچه مرز مفهوم مدل کسبوکار با برخی از مفهومهای سازمانی دیگر همانند طرح (Plan)، استراتژی (Strategy)، و تاکتیک (Tactic) کسبوکار روشن است، ولی شفافسازی تفاوت این مفهومها با یکدیگر در آگاهی بهتر از چارچوب مدل کسبوکار کمک خواهد کرد.
مدل کسبوکار لایههای گوناگونی دارد؛ برخی آن را در پنج لایه میشکنند و برخی دیگر در سه لایه. به هر روی، مدل کسبوکار در بالاترین لایه خود، هستیشناسیها را در بر دارد. گونهشناسی لایه دوم، مفهوم مدل کسبوکار و دربردارندۀ صدها مدل است. سرانجام، مدل کسبوکار باید بتواند در عمل، چرخ کسبوکار یک سازمان یا شرکت را بچرخاند.
شورای پژوهشگاه¬های ملی کشور که متشکل از 13 پژوهشگاه دارای ماموریت های ملی می¬باشد. برای توسعه کسب و کارهای دانش محور و تاسیس و توسعه مراکز رشد واحدهای فناوری در مراکز آموزش عالی و پژوهشی، مقرر کرده است تا دوره های آموزشی مدل مناسب کسب و کارهای علمی تخصصی برای آشنایی دست اندرکاران برگزار نماید. این دوره شامل مباحث زیر می باشد:
سرفصل و محتوای آموزشی کامل دوره :
تعریف مدل کسبوکار
لایهها و گونه¬های مدل کسبوکار
تحلیل و طراحی و آشنایی با مدل کسبوکار
فرآیندها و هزینه های طراحی مدل کسبوکار
دکتر بهروز رسولی
(پژوهشگر دانشگاه تهران )
این دوره مخصوص نمایندگان شورای پژوهشگاه های ملی کشور می باشد.
*
مدت زمان دوره : 2 ساعت (1 جلسه 2ساعته ) 1 روز
زمان برگزاری: روز یکشنبه، ساعت10 تا 12 تاریخ: 11 شهریور ماه 97
***
tam.ihcs.ac.ir
sapp.ir/tamihcs
مشاوره: 88624485
تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (64 غربی)
مرکز آموزش های آزاد تخصصی علوم انسانی
نظر شما :