دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای هیأت علمی جدید پژوهشگاه

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۶۴۹۲ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۸۵۹

 

دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه به همراه دکتر ملایی توانی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی و خانم دکتر نصیری، مدیر دفتر امور هیأت علمی، روز شنبه مورخ ۱۴ بهمن با اعضای هیأت علمی جدید پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای جلسه، دکتر قبادی با اشاره به مأموریت ­ها و اهداف مختلف پژوهشگاه در زمینه­ های علمی و پژوهشی، بر بهره­ گیری از ظرفیت­ های موجود پژوهشگاه و پژوهشکده ­های آن در حوزه علوم انسانی تأکید کرد و تدوین و اصلاح آیین­ نامه ­های موردنیاز را بسترساز و زمینه­ساز شکوفایی و افزایش هرچه بیشتر فعالیت‌ها در سطح بین­ المللی و مللی دانست.

در ادامه، دکتر ملایی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی ضمن اشاره به اقتضائات علمی موردنیاز پژوهشگاه و برشمردن بخشی از فعالیت­ های پژوهشی صورت گرفته، خواستار جهت­گیری توانایی­ های اعضای هیأت علمی جدید در راستای تقویت و گسترش تعاملات مختلف علمی و پژوهشی و همکاری­ ها با سایر مراکز و نهادهای علمی و بالادستی شد.

سپس اعضای هیأت علمی حاضر با اشاره به برنامه­ ها و اهداف خود، برخی مسائل و مشکلات موجود از قبیل: فرایند جذب، خرید کتاب­های مورد نیاز از سوی کتابخانه مرکزی، نحوۀ درخواست مأموریت و روال تأیید طرح عضو مأمور، اختصاص فضای فیزیکی مناسب برای انجام فعالیت­ها، فرایند بررسی طرح­نامه ­ها موظفی، نحوۀ همکاری در طرح­های کارفرمایی و غیرموظف و... را مطرح کردند.

سپس دکتر قبادی، با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای انجام به موقع طرح‌های پژوهشی موظف،  به ظرفیت­های ایجاد شده برای فعالیت‌های جانبی اعم از طرح‌های کارفرمایی یا طرح‌های کاربردی، بویژه ارائه طرح در چارچوب طرح جامع اعتلای علوم انسانی اشاره کرد.

در پایان دیدار، رئیس پژوهشگاه با متفاوت دانستن لایه­ های مسائل مطرح شده در این جلسه، بر کوشش مدیران پژوهشگاه به منظور به حداقل رساندن مشکلات موجود اشاره کرد. رئیس پژوهشگاه بر اهمیت و ضرورت تعامل و همکاری میان اعضای هیأت علمی جدید با بخش‌های مختلف پژوهشگاه، به‌ویژه پژوهشکده کاربردی‌سازی علوم انسانی اظهار امیدواری کرد که این تعامل و همکاری، موجب تقویت و صعود جایگاه پژوهشگاه در عرصه‌های مختلف علمی و اجرایی در میان‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات و سازمان‌های پژوهشی و علمی شود. وی همچنین گفت: ما می‌توانیم با تداوم همدلی و همفکری، بیش از پیش از ظرفیت‌های گوناگون داخل پژوهشکدها بهره‌مند شویم.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :