جشنواره ملی نقد متون و کتب علوم انسانی برگزار می شود

۲۵ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۶۱۹۱ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۰۴۹
جشنواره ملی نقد متون و کتب علوم انسانی برگزار می شود

 

نخستین جشنواره ملی نقد متون و کتب علوم انسانی به همت شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و با حمایت بیش از 20 دانشگاه، دانشکده علوم انسانی و مراکز علمی کشور در 30 آذرماه سال جاری در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

این جشنواره به پاس بیش از دو دهـه تجربه حرفه‌ای و فعالیت علمی شورای بررسی متون در حوزه نقد و بررسی متون علوم انسانی با حضور پیشکسوتان و فعالان علوم انسانی، اعضای گروه‌های شورای متون و ناقدین حوزه علوم انسانی برگزار می گردد.

دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این خصوص گفت: شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی نخستین مجموعه علمی و پژ‍وهشی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که به بررسی و نقد کتب دانشگاهی و منابع علوم انسانی می­پردازد. رسالت،‌ اهداف و برنامه‌های راهبردی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در جهت ترویج جریان نقد متون علمی در جامعه علمی کشور تعریف شده و حلقه وصل حوزه علوم انسانی به این جریان است.

وی افزود: در جشنواره ملی «نقد متون و کتب علوم انسانی» همراه با جشنواره و نکوداشت دو دهه فعالیت شورای بررسی متون که توسط پژوهشگاه علوم انسانی و شورای بررسی متون و با همکاری سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور برگزار می‌گردد، امیدواریم یک رویداد علمی و فرهنگی شایسته رقم بخورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، بیش از 100 مقاله در این جشنواره پذیرفته شده است. دکتر جان اله کریمی مطهر، دبیر علمی همایش در این باره گفت: همایش نقد متون در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است و مقالات ارسالی به همایش نقد از پراکندگی دانشگاهی و جغرافیایی مناسبی برخوردار است. به گونه ای که استادان حدود 40 دانشگاه یا مرکز علمی متعلق به بیش از 20 استان کشور مقالات خود را به سامانه همایش ارسال نموده اند. وی افزود: بیشترین تعداد مقالات به محورهای تجارب حرفه‌ای نقد و مبانی نقد تعلق دارد.

کریمی مطهر به برگزاری پیش‌همایش های تخصصی نیز اشاره کرد و گفت: برای کسب آمادگی و برگزاری هر چه بهتر همایش اصلی تعدادی پیش همایش توسط گروه‌های تخصصی شورای بررسی متون در قالب سمینار، نشست علمی یا تخصصی همانند نشست تخصصی «روش‌شناسی، آداب و فرهنگ نقد علمی» برگزار شده است.

دبیر علمی همایش خبر داد که در این همایش از پیشکسوتان گروه های تخصصی شورا، ناقدان برتر و مقالات برتر انتقادی در حوزه های تخصصی 17 گانه شورا تقدیر بعمل می آید.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :