نشست شورای مشترک پژوهشکده ادبیات پژوهشگاه علوم انسانی و هیأت مدیره انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۴۹۱۱ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۶۵۰

شورای مشترک پژوهشکده ادبیات  پژوهشگاه علوم انسانی  و هیأت  مدیره انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در تاریخ سه‌شنبه 10/12/1395 با حضور آقایان دکتر محمدنژاد، دکتر رفیعی، دکتر شعبانلو و خانم دکتر شریف‌نسب از پژوهشکده ادبیات و آقایان دکتر میرباقری، دکتر کهدویی، دکتر حسن‌لی، دکتر یاحقی و خانم‌ها دکتر مختاری و دکتر دری از انجمن ترویج، برگزار شد.

اهم پیشنهادهای مطرح‌شده در جلسه از این قرار است:

1-پیشنهاد همکاری با انجمن ترویج در چارچوب طرح اعتلای علوم انسانی. در این زمینه پیشنهاد شد که فایل تفصیلیِ طرح اعتلای علوم انسانی برای دبیرخانه انجمن ترویج ارسال گردد تا بر اساس آن، اجرای طرح‌های با محوریت موضوعات زیر، در دستورکار قرار گیرد:

            -پیشنهاد اجرای مشترک طرحِ کلانِ «آسیب‌شناسیِ وضعیتِ موجود در آموزش ادبیات فارسی در همه مقاطع» و نیز «آسیب‌شناسیِ وضعیتِ فارغ‌التحصیلانِ بی‌کار».

-پیشنهاد اجرای مشترکِ طرحِ کلانِ «وضعیت پژوهش‌های علوم انسانی خصوصاً ادبیات فارسی- در دو یا سه دهه گذشته»

-پیشنهاداجرای مشترکِ طرحِ کلانِ «بررسی ظرفیت‌های کاربردیِ نمایشی متون ادبی به منظور تالیف نمایشنامه»

-پیشنهاد اجرای مشترک طرح «آسیب‌شناسیِ پژوهش‌ها و آموزش‌های خارجیان در حوزه زبان و ادبیات فارسی».

2-پیشنهاد همکاری با انجمن ترویج در چارچوب فعالیت‌های شورای بررسی متون. در این زمینه اعضای حاضر در جلسه درخواست کردند گزارش مبسوطی در زمینه کمّ و کیف فعالیت این شورا ارائه گردد تا هیئت مدیره انجمن در خصوص همکاری با آن شورا، اعلام نظر کند.

3-پیشنهاد همکاری با انجمن درخصوص عضویت پیوسته یا وابسته اعضای انجمن در قطب‌های علمی پژوهشکده ادبیات که این پیشنهاد مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

4-پیشنهاد همکاری با انجمن ترویج برای انتشار مجله‌های چندزبانه جهت ترویج زبان و ادبیات فارسی و معرفی شاهکارهای ادبی ایران که این پیشنهاد به صورت اصولی مورد موافقت قرار گرفت.

5-پیشنهاد همکاری با انجمن ترویج برای برگزاری نشست‌های تخصصی موضوعی و هدفمند در قالب سلسله نشست‌های سالانه به منظور ایجاد جریان‌های مختلف تخصصی.

درپایان مقرر شد فرم تفاهم‌نامه پزوهشگاه برای دبیرخانه انجمن ترویج ارسال گردد تا پس از اعلام نظر آن‌ها، زمینه برای امضای تفاهم‌نامه میان طرفین، فراهم آید.


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/45003.jpg

 

 
http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/45004.jpg

 

 


http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/45002.jpg

 



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/45001.jpg

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :