همایش ملی اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد برگزار شد

۰۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۵ کد : ۱۴۸۷۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۶۴۵
همایش ملی اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد برگزار شد



همایش ملی «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد» صبح امروز ۴ اسفند ماه ۹۵ با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر موسی نجفی، رئیس همایش ملی اقتصاد مقاومتی پس از تشریح اهداف و برنامه های همایش گفت: بعد از آن که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند، دیدیم که خیلی وقت ها نامگذاری ها فقط با حمایت های مسئولین حکومتی و نهادهای رسمی همراه بوده، از این رو تصمیم گرفتیم نگذاریم بحث به این مهمی به بیانیه های رسمی حکومت و دولت خلاصه شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی تأکید کرد: برای اینکه اندیشه اقتصاد مقاومتی وارد زندگی روزمره مردم شود چند کار باید بکنیم؛ فرهنگ سازی، مقدس سازی و بهره گیری هنر.
دکتر نجفی یادآور شد: ما در مقام دستورالعمل نیستیم اما می توانیم در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی طرح مسأله کرده و آسیب شناسی کنیم، با اینکه آخر سال است ولی این بحث می تواند بحث دهه های آینده کشور ما باشد، این ماجرایی است که ادامه دارد.

در ادامه سایر سخنرانان از دانشگاه ها، مراکز آموزشی و پژوهشی مختلف از زوایای متعددی درباره اقتصاد مقاومتی دیدگاه های خود را بیان کردند. سپس نوبت به اهداء جوایز نفرات برتر رسید که در این بخش دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین غلامی رئیس شورای سیاست گذاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی؛ پیوند فرهنگ، سیاست و اقتصاد»، دکتر نجفی و دکتر پیغامی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) جوایز و هدایای برگزیدگان را اهداء کردند. یادآوری می شود نشست های تخصصی این همایش در نوبت بعدازظهر نیز ادامه داشت.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44842.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44846.JPG

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/30/44847.JPG


فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :