بیست و یکمین جلسه شورای دبیران برگزار شد

۲۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۴۶۷۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۷۲۲
بیست و یکمین جلسه شورای دبیران برگزار شد

 بیست و یکمین جلسه شورای دبیران شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی به گزارش آخرین وضعیت برنامه های سال ۹۵ گروه های تخصصی و تدوین برنامه عملیاتی مشترک گروه های تخصصی در سال ۱۳۹۶ پرداخت. 
جلسه دبیران شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با حضور دکتر جان اله کریمی مطهر، دبیر محترم شورای بررسی متون و دکتر عباس خلجی، دستیار محترم دبیر شورا و با حضور دبیران گروه های تخصصی ۱۴گانه  شورا (دکتر سجاد اسماعیلی، الهه امامی میبدی، روشنک بزرگی، ملکه پندجو، محسن جمالیان، دکتر سید محمد حسین حسینی، پیمان دلسینا، دکتر سید احمد رمضانی، دکتر محمد حسین ساجدی نیا، مختار نوری، سیمین مقیسه، خانم فائقه السادات میر محمد حسینی فشمی) و اعضای دبیرخانه (حسین مقیسه، احمد عسکری، مهدی صالحی، مجید اسماعیلی، لیلا جدیدی و مرضیه مداح) در تاریخ دوشنبه ۱۳ دیماه ۱۳۹۵ برگزار شد.

 


دستور جلسه این جلسه درباره، گزارش دبیر محترم شورا از مسائل جاری شورا، گزارش آخرین وضعیت برنامه­های سال ۹۵ گروه های تخصصی، گزارش آخرین وضعیت نقدنامه­های در حال نشر گروه ها، بررسی مسائل و مشکلات گروه های تخصصی و هماهنگی لازم برای تنظیم و تدوین برنامه عملیاتی مشترک گروه های تخصصی در سال ۱۳۹۶ بود.

دکتر کریمی مطهر در ابتدا جلسه، ضمن تشکر از دبیرخانه و دبیران شورا، گفت: این دومین جلسه دبیران در سال ۱۳۹۵ است و از دبیران گروه­ها خواهشمندیم گزارشی از فعالیت­ها و مشکلات موجود ارائه دهند.

دکتر کریمی مطهر در ادامه به موضوع کیفی سازی نقدنامه های شورا پرداختند و گفتند: از آنجا که تنظیم نقدنامه طبق استاندارهای شورا با دبیران است، بنابراین، از دبیران انتظار می رود نقدنامه­ها را با حساسیت دنبال و کنترل کنند تا امور کیفی این آثار لحاظ گردد.

دکتر کریمی در ادامه گروه ها را از برگزاری جلسات طولانی برحذر داشتند و با پرداختن به برخی از مسائل دبیرخانه اظهار داشتند که سایر دستور العمل­ها در رابطه با برنامه سال ۹۶ نیز در جلسه بعدی که دبیران به همراه مدیران گروه ها حضور دارند، مطرح می­شود.
 

 

در ادامه دبیران محترم گروه های ۱۴گانه شورا به ارائه گزارش گروه های مربوطه خود در خصوص داوری کتب ملی، کتب جهانی، نشست ها، کارگاه ها و همایش های نقد کتاب، طرح های تألیف و امورات مربوط به نقدنامه و پژوهشنامه انتقادی کتاب پرداختند.
 
دکتر خلجی در پایان با جمع بندی گزارش داخلی دبیران تصریح نمودند که گزارش کارها به روز شود. وی با بیان اینکه برای توسعه و تحول هر سازمانی سه بایسته سخت افزار، نرم افزار و کارگزار باید دیده شود، گفت: سخت افزار شامل امکانات،  بودجه، فضا وغیره، نرم افزار شامل فکر، اندیشه، کار و تلاش و غیره، کارگزار شامل همه نیروی انسانی که باید از امکانات موجود استفاده نمایند. این امر مستلزم انسجام و فرهنگ است.

وی در پایان افزود: امید است که از این طریق بتوان گامی مثبت و قابل قبول در حوزه محصول محوری و افزایش مخاطبین شورای بررسی متون برداریم.
 






 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :