دیدار رئیس پژوهشگاه با وزیر علوم و جمعی از مسئولان آموزش عالی لبنان

۰۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۴۴۶۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۳۳۸
دیدار رئیس پژوهشگاه با وزیر علوم و جمعی از مسئولان آموزش عالی لبنان

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به همراه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری و همچنین روسای دانشگاه های فردوسی مشهد، شهید چمران اهواز در راستای گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی، با هدف ظرفیت‌سازی در حوزه دیپلماسی علمی، با مسئولان آموزش عالی کشور لبنان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد، دکترسید ضیا هاشمی ضمن برشمردن ظرفیت های علمی و فرهنگی دانشگاه های ایران ، رئیس دانشگاه ملی لبنان را به بازدید از مراکز آموزش عالی ایران و آشنایی بیشتر با دستاوردهای علمی و فرهنگی کشورمان دعوت کرد. دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه نیز در پرتو برنامه توسعه راهبردی پنج‌ساله، راهبردهای کارآمدی را در ایفای نقش علمی ـ فرهنگی ـ پژوهشی در حوزه جغرافیایی چشم‌انداز ۱۴۰۴، ابعاد توانایی‌های بازشناسی تمدّنی و امکان بازآفرینی میراث‌های فرهنگی و معنوی ایران برای انعکاس به جهان را بیان کرد.

پس از تشریح برنامه سفر هیأت و جلسات و بازدیدها، مهم‌ترین محورهای نظام آموزش عالی دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، فردوسی مشهد و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مورد بررسی قرار گرفت.

هم‌چنین در دیدار با معاون وزیر آموزش عمومی و عالی لبنان به‌عنوان بالاترین مقام مسئول آموزش عالی در این کشور نیز، طرفین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی کشورهای خود، به بررسی روش اجرای توافقنامه‌های امضا شده میان دانشگاه‌های دو کشور، همکاری‌های علمی و پژوهشی، تبادل اساتید و دانشجویان و سایر زمینه‌های تعامل علمی دو کشور پرداختند.

در ادامه این دیدارها، دکتر هاشمی بر ضرورت فعال شدن همکاری های مشترک دانشگاه اسلامی لبنان با دانشگاه های ایران تاکید کرد و استفاده از پیشرفت های علمی و فرهنگی و مبادله استاد و دانشجو را برای خدمت به نیازها و مطالبات دو کشور لبنان و ایران ضروری خواند.

از دستاوردهای این دیدارها، تأسیس گروه‌های پژوهشی و رشته‌های مطالعات قرآنی و مطالعات زنان در برخی از دانشگاه‌های لبنان به‌وسیله پژوهشگاه، معرفی تجربیات پژوهشی ایران، به‌ویژه پژوهشگاه در عرصه کاربردی‌سازی علوم انسانی، راهکارهای افزایش تولید علمی در حوزه علوم انسانی و همچنین تربیت دوره ویژه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی، ویژه خارجیان در پژوهشگاه با حمایت ویژه وزارت علوم را می‌توان برشمرد.



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43070.jpg



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43069.jpg





http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43068.jpg



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43071.jpg




http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43072.jpg



http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/29/43073.jpg

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :