ارتقا 251 پله‌ای وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی در رتبه‌بندی وبومتریک /برای سومین سال پیاپی؛ رتبه نخست در ایران و سوم در خاورمیانه

۰۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۳۰۲۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۸۲۸
<div style="text-align: center;"><br /> </div>
ارتقا 251 پله‌ای وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی در رتبه‌بندی وبومتریک /برای سومین سال پیاپی؛ رتبه نخست در ایران و سوم در خاورمیانه


وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در آخرین رتبه بندی وب‌ سایت های موسسات و مراکز پژوهشی(وبومتریک) - در نسخه جدید ژانویه 2016– توانست، برای سومین سال پیاپی رتبه نخست برترین وب سایت مراکز و موسسات پژوهشی ایران را به خود اختصاص دهد.


در آخرین رتبه‌ بندی انجام شده توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC ، وبسایت پژوهشگاه علوم انسانیو مطالعات فرهنگی که سال گذشته در رده 465 دنیا قرار داشت، با 251 پله صعود به جایگاه 214 صعود نموده که در بین وب سایت های مراکز پژوهشی ایرانی در رتبه نخست و در میان مراکز و موسسات پژوهشی کشورهای خاورمیانه نیز در رتبه سوم ایستاده است.


پس از وب سایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ وبسایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (رتبه 261) در جایگاه دوم قرار گرفته است، وب سایت مرکزمنطقه ای اطلاع رسانی علوم فناوری(رتبه 441) در جایگاه سوم  قرار دارد.

در نمودار زیر روند صعودی رتبه وب سایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در چهار دوره اخیر از سال 2014 تا 2016 نمایش داده شده است.




در این رتبه بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان بر اساس شاخص‌های سنجه وب دامنه‌های اینترنتی مؤسسات، ‌تعهد مؤسسات به انتشارات وب محور و ابتکارهای آنها برای دسترسی آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد .

این ارزیابی توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC - یکی از بزرگترین سازمانهای عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا (CINDOC ) - صورت می‌گیرد؛ این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال در ماه ژانویه و جولای این سایت به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند که رتبه‌بندی کنونی اولین ویرایش منتشر شده در وبومتریک است .

این ارزیابی از سال 2004 شروع شده است و مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی‌ای چون دسترس‌پذیری و محتوای منتشرشده بر روی وب است .

گزارش رتبه بندی مراکز و موسسسات پژوهشی در ایران و خاورمیانه را می توانید در لینک زیر ببینید:

*جایگاه وب سایت مراکز پژوهشی ایران!

*جایگاه وب سایت مراکز پژوهشی خاورمیانه!

 

همچنین این رتبه بندی بین وب سایت های دانشگاه ها نیز هر ساله انجام می شود که وب سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقام اول قرار دارد و پس از آن وب سایت دانشگاه تهران ، و در جایگاه سوم دانشگاه صنعتی شریف قرار دارند .

*جایگاه وب سایت های دانشگاهی ایران!

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :