تاسیس شبکه منطقه ای نخبگانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۱۸۵۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۸۴۵
تاسیس شبکه منطقه ای نخبگانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

 اولین جلسه راه اندازی شبکه منطقه ای نخبگانی علوم انسانی با حضور دکتر وحید احمدی، معاون محترم پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، و دکتر حسینعلی قبادی، سرپرست پژوهشگاه، برگزار شد.

دکتر احمدی ابتدای نشست از ابتکار پژوهشگاه در راه اندازی چنین شبکه ای بر این نکته تاکید کرد که راه اندازی چنین مراکزی باید با توجه به سیاست های توسعه علمی و مفاد اسناد بالادستی مورد حمایت وزارت علوم قرار گیرد و معاونت پژوهشی در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

در این جلسه که دکتر سید محمد توکل، مشاور معاونت پژوهشی وزارت علوم، سید محمدرضا امیری تهرانی زاده و سید جواد میری از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز شرکت داشتند؛ ضرورت توجه به گسترش شبکه نخبگانی علوم انسانی در سطح ملی و بین الملل مورد تاکید قرار گرفت. در این زمینه دکتر قبادی با تبیین این نکته که این موضوع در چارچوب برنامه توسعه راهبردی پژوهشگاه نیز مورد تاکید قرار گرفته است، اعلام کردکه در این راستا پژوهشگاه در گام نخست تلاش می کند شبکه نخبگانی را در سطح منطقه ای و با همکاری کشورهای مسلمان گسترش بخشد و فرایندهای تسهیل گر این روابط با همکاری دستگاه های ذیربط به روشنی تبیین و تلاش شود. دکتر قبادی ابراز امیدواری کرد؛ با در نظر گرفتن اولویتهای فرهنگی و پیوندهای تاریخی و تمدنی، فضای رقابتی برای تشویق نهادها، سازمان­ها و مراکز پژوهشی در داخل و خارج از کشور به گونه ای مهیا شود و توسعه ارتباطات بر مبنای بهره گیری از مزیت های موجود و جهت­گیری به سوی رفع کاستی­ها صورت پذیرد تا امکان پیوند نظام ­مند پژوهشگران و دانشگاهیان علوم انسانی با مباحث و موضوعات روزآمد و مورد توجه در عرصه­ های بین الملی، بیش از پیش فراهم شود.










فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :