طرح ها
دکتر مهرنوش هدایتی
- تهیه و تدوین مجموعه کتب آموزشی(12 درسنامه) جهت تربیت مربیان برنامه«فلسفه برای کودکان
- بنیادهای روانشناسی رشد و تربیت کودک و رویکرد فلسفه برای کودکان
- بررسی جایگاه نظریه یادگیری محور ویگوتسکی در برنامه فلسفه برای کودکان
- مطالعۀ تطبیقی و ارائه طرح درس جهت دوره های تربیت مربی برنامه «فلسفه برای کودکان»
- بررسی ابعاد روان شناختی تفکر در برنامه آموزشی فلسفه برای کودکان(تفکر مراقبتی)
- بررسی مولفه های تفکر مراقبتی و تدوین پرسشنامه هنجار در سنجش تفکر مراقبتی
- آسیب شناسی نظام خانواده (تشکیل و تداوم) : ارزیابی انتقادی رویکردهای رایج عشق با تکیه بر مطالعات انجام شده در ایران، و ارائه رویکرد هرم عشق مراقبتی
- تحلیل و ظرفیت سنجی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت
- بررسی تاثیر تقویت تفکر مراقبتی در مدیران و کارکنان شرکت بهره برداری و تعمیراتی مپنا بر میزان تاب آوری آنان در دوران تحریم اقتصادی
- طراحی شیوهنامه (پروتکل) تقویت «بلوغ مراقبتی» به روش «حلقۀ کندوکاو زوجی» بر تابآوری خانواده در بحران
دکتر سعید ناجی
- فلسفه برای کودکان و نوجوانان
- تهیه و تدوین مجموعه کتب آموزشی(12 درسنامه) جهت تربیت مربیان برنامه«فلسفه برای کودکان
- بررسی نتایج برنامه فلسفه برای کودکان ونوجوانان روی مهارتهای استدلالی و عملکرد رفتاری کودکان (۱۳۸۵)
- طرح ترجمه و اقتباس از کتاب لیزا به همراه ترجمه برخی از راهنماهای پریسپرسن و نقد آنها
- طرح ترجمه، بازنویسی و اقتباس داستانهای فلسفه برای کودکان نوجوانان
- فرم و محتوای متون درسی دربرنامه فبک
- داستانهای ایرانی فلسفه برای کودکان در بوته نقد
- آماده سازی داستانهای کهن ایرانی برای کلاسهای فبک و ارائه نمونهها و راهنماهای مناسب
- شناسایی ویژگیها و کارکردهای بازیهای فکری- فلسفی برنامه فبک
- بررسی و ارائه نحوه بازنویسی بازیهای سنتی و رایج به شکل بازیهای فکری- فلسفی و تهیه نمونهها و راهنماییهایی برای کلاسهای فلسفه برای کودکان؛ فاز دوم
- درســنامههای پژوهشــگاه برای کارگاههای تربیت مربی: نقد راه رفته و طرحی برای آینده
دکتر روحالله شهابی
- تدوین یک بسته جامع استعدادیابی شناختی و روانی حرکتی معتبر و روا برای کودکان 5 تا 16 ساله شهر تهران بر اساس الگوی نظری CHC
- تدوین یک بسته جامع مداخله¬ای مبتنی بر نظریه chc، به منظور ارتقاء مکانیسم¬های شناختی پایه در کودکان
- تغییرات شناختی مرتبط با سن در سالمندان؛ شناسایی، پیامد برای زندگی روزانه، آموزش
- بازخوانی انتقادی تاریخ و روند تحول برنامه های آموزشی رشته علوم تربیتی
- بایسته های فرهنگی روانشناسی شناختی در ایران؛ یک مطالعه مقدماتی
- فهم مردم نگارانه از داربست شناختی و ابعاد والدگری مادران ایرانی
دکتر روحالله کریمی
- پژوهش و تدوین راهنمای آموزش اخلاق به کودکان و نوجوانان
- تهیه و تدوین مجموعه کتب آموزشی(12 درسنامه) جهت تربیت مربیان برنامه«فلسفه برای کودکان
- تربیت اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان (با تأکید بر آرائ لیپمن و اسپرود) و مقایسه آن با تربیت اخلاقی در حکمت اسلامی (با تأکید بر آراء خواجه نصیر)
- بررسی رویکردها و راهبردهای پیشبرد حلقۀ کندوکاو
- تغییر الگو از حافظهمحوری به یادگیری تأملی در آموزش عالی علوم انسانی در ایران: ضرورت، چالشها و راهبردها
- تحلیل و ظرفیت سنجی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت
- طراحی، تولید محتوا و راهاندازی پرتال جامع فکرپروری (فاز اول)
دکتر سیدعلی اصغری
- نقد و بررسی بحران محیط زیست در ایران با تأکید بر برنامههای توسعه
- بررسی قالب های منظر قلمروهای شناخت اجتماعی به مثابه چارچوب تبیین وضعیت اخلاق در ایران؛ نقد و تحلیل دوگانه فردگرایی- جمع گرایی
- تبیین مسألة جایگاه اصلهای اخلاقی و تشخیص مبتنی بر دلائل جزئی عمل در فکر اخلاقی و پاسخ به آن
- واکاوی و بازاندیشی وظیفهی مراقبت بهمثابهی یک مسأله در متن همهگیریها
دکتر اسماعیل ناصری
- بررسی، تحلیل و بازخوانی انتقادی تاریخ رشتۀروان شناسی در مقاطع گوناگون تحصیلی از تاسیس دانشگاه تهران تا سال 1395 (فاز اول)
- بررسی، تحلیل و بازخوانی انتقادی تاریخ رشتۀروان شناسی در مقاطع گوناگون تحصیلی از تاسیس دانشگاه تهران تا سال 1395 (فاز دوم)
- ارائه مدل مفهومی از عوامل خطر و محافظت کننده برای پیشبینی سوء مصرف مواد در بین نوجوانان ایران: مرور نظاممند و فراتحلیل
دکتر سیدنورالدین محمودی
- جایگاه خلاقیت موقعیتی (Situated Creativity) در رویکردهای تربیت تأملی (مطالعه موردی برنامه فبک)
- برنامه آموزشی خلاقیت موقعیتی برای دانشآموزان متوسطه اول شهر تهران: ساخت و رواسازی
دکتر سیدمحمد حسینی بهشتیان
- بررسی وضعیت اعتیاد به اینترنت در بین دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران: میزان شیوع، وضعیت جمعیت شناختی، ویژگی های شخصیتی معتادان
- بررسی وضعیت اعتیاد به اینترنت و رابطه بین هوش هیجانی و اعتیاد به اینترنت در بین دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران
- تهیه برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد به اینترنت برای دانش آموزان و دانشجویان و بررسی اثر بخشی برنامة تهیه شده
- شناسایی آثار بازی های رایانه ای در کودکان و نوجوانان و تدوین راهبرهایی برای مدیریت این آثار
- شناسایی عوامل موفقیت و شکست در ازدواج و طراحی مدلی برای پیش بینی احتمال طلاق در بین زوج های متقاضی ازدواج
- علل گرایش و نگرش دانشجویان غیر متاهل نسبت به هریک از انواع روابط زن و مرد به جز ازدواج رسمی (با تاکید بر ازدواج سفید) در شهر تهران
دکتر ملیحه راجی
- طرح پژوهشی خاستگاههای نظری-تربیتی فلسفه برای کودکان در راستای تبیین هر چه بهتر شالوده های نظری-فلسفی این رویکرد آموزشی. اتمام طرح 1393
- نقد و بررسی تاثیرات دیدگاه های مختلف فلسفی - تربیتی(از آرمانگرایی تا پراگماتیسم و نظریه انتقادی) بر شکل گیری اندیشه های ماتیو لیپمن و حلقه کندوکاو
- ترجمه کتاب:
Discussion as a way of teaching: tools and techniques for democratic classrooms