لینک نشست نقش اقتباس ادبی در آثار سینمایی کودک و نوجوان

۲۳ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۶ کد : ۲۱۴۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۹۳

به مناسبت برگزاری جشنواره یکصدسالگی ادبیات معاصر فارسی و همزمان با برگزاری  سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نشستی با عنوان "نقش اقتباس ادبی در آثار سینمایی کودک و نوجوان" در  مجموعه فرهنگی هنری آسمان فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این نشست که به همت بنیاد سینمایی فارابی و مدیریت بین‌الملل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با همکاری فرهنگستان هنر، در روز دوشنبه ۱۹ مهر برگزار شد، دکتر شکوه حسینی (دبیر علمی جشنواره یکصد سالگی ادبیات معاصر فارسی) با هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس)، محمد رحمانیان (نویسنده و کارگردان)، فریدون عموزاده خلیلی (نویسنده)، حمیدرضا قطبی (کارگردان) و عباس جهانگیریان (نویسنده) درباره مسائل مربوط به اقتباس ادبی در آثار سینمایی کودک و نوجوان گفت‌وگو کرد.
طرح مسئله کودکی در پی تقویت نگاه زنانه در ادبیات مدرن، تاریخچه تأسیس نهادهای مربوط به ادبیات و سینمای کودک و نوجوان، نسبت میان اقتباس در سینمای کودک و نوجوان و سینمای بزرگسال، جایگاه فیلمنامه در ژانرهای ادبی و ریشه‌های توجه یا عدم توجه به کودکان و نوجوانان در فرهنگ‌ ایرانی، از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.
جشنواره یکصدسالگی ادبیات معاصر فارسی از پنجم تا پایان آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد و بیش از صد سخنران از داخل و خارج از کشور درباره موضوعات بینارشته‌ای ادبیات با دیگر حوزه‌ها مقالات و دیدگاه‌های خود را ارائه خواهند داد.

در این نشست بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، علی‌رضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و مسعود ناصری، مدیرکل امور هنری فرهنگستان حضور داشتند.

مشروح این نشست را می‌توانید در اینجا ببینید.


نظر شما :