تشکیل ستاد هفته پژوهش در پژوهشگاه

۰۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۲ کد : ۸۵۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۷
تشکیل ستاد هفته پژوهش در پژوهشگاه

تولید و توسعه علم به منظور ارتقاء جایگاه علمی، مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان، دانشمندان، محققان و فناوران دانشگا­ه­ها، پژوهشگا­ه­ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و غیردولتی است .

هفته پژوهش و فناوری، فرصت مناسبی است برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند.

برگزاری مراسم این هفته با شعار «بدون پژوهش، تصمیم گیری نکنیم «  شروع شد. از سال 1379 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در بین آحاد جامعه، ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران و تجلیل از پژوهشگران برتر، شناسایی و طرح مشکلات و چالشهای پیش روی پژوهش و فناوری و ارتقاء سطح پژوهش و فناوری در کشور اقدام به نامگذاری چهارمین هفته آذرماه به عنوان هفته پژوهش نمود که از سال 84 به "هفته پژوهش و فناوری" تغییر نام یافت.

انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و ارائه سخنرانی و ... فضایی را در کشور ایجاد و به آن دامن می زند که ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه، بسترسازی مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید .

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز همانند سایر دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ پژوهش اقدام به برگزاری مراسم هفته پژوهش نموده است. این مراسم از تاریخ 24 لغایت 26 آذرماه با شعار "پژوهش منشاء پیشرفت" برگزار خواهد شد.

 

 

 

فایل های ضمیمه


نظر شما :