پژوهشکده زبان و ادبیات با همکاری بنیاد سعدی برگزار کرد:

گزارش نشست تخصصی «آشنایی با ادبیات معاصر فارسی»، برای استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های هند

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۶ کد : ۲۴۹۱۰ خبر و اطلاعیه گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۲۰۹۰
گزارش نشست تخصصی «آشنایی با ادبیات معاصر فارسی»، برای استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های هند

نشست تخصصی «آشنایی با ادبیات معاصر فارسی»، برای استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های هند، با حضور دکتر تقی پورنامداریان، دکتر علیرضا شعبانلو، دکتر یوسف محمدنژاد و جمعی از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های هند 20 دی‌ماه، 402، به میزبانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزارشد.
در این نشست تعدادی از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های هند که برای گذراندن دوره دانش‌افزایی آشنایی با «شیوة فهرست‌نویسی، شناخت و تصحیح نسخ خطی و ادبیات معاصر فارسی»، میهمان بنیاد سعدی بودند، برای آشنایی با ادبیات معاصر فارسی در حلقه درس استاد دکتر پورنامداریان نشستند.
در ابتدای نشست، دکتر الهام حدادی، دبیر اجرایی دوره دانش‌افزایی استادان هند در بنیاد سعدی، گزارشی از برگزاری دوره دانش‌افزایی ارائه کرد سپس دکتر شعبانلو، رئیس پژوهشکده زبان و ادبیات، ضمن خوش‌آمدگویی به استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های هند و گرامی‌داشت مقدم آنان، از عنایت و موافقت دکتر نجفی، رئیس پژوهشگاه برای برگزاری این نشست و زحمات دکتر حدادی و دکتر محمدنژاد که زمینه این همکاری را فراهم کردند، قدردانی به‌عمل آورد و پس از آن، به معرفی بخش‌های مختلف پژوهشگاه علوم انسانی و توانمندی‌ها و سوابق علمی استادان پژوهشکده زبان و ادبیات پرداخت.
دکتر شعبانلو همچنین به آمادگی پژوهشکده زبان و ادبیات پژوهشگاه برای همکاری با بنیاد سعدی در برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی و همکارهای علمی اشاره و ابراز امیداوری کرد، این همکاری مقدمه همکاری‌های بیشتر و گسترده‌تر دو طرف باشد.
استادان زبان و ادبیات فارسی دوره دانش افزایی نیز که از دانشگاه‌های جواهر لعل نهرو دهلی، لکهنو، علیگر، کشمیر، ویشوا بارتی شانتی نکیتن، دانشکده دولتی دگری کارگل ولداخ کشمیر حضور داشتند، ضمن معرفی خود از حضور در پژوهشگاه و دیدار با استاد دکتر پورنامداریان اظهار خرسندی کردند.
سپس دکتر پورنامداریان، سخنانش را با تعریف ادبیات و گونه‌های ادبی آغاز کرد و با معرفی ادبیات معاصر فارسی خاتمه داد. استاد پورنامداریان در پایان نشست، یک نسخه از کتاب منطق الطیر فریدالدین عطار نیشابوری را به مهمانان اهداء کرد./پایان

پوشه شنیداری سخنان دکتر پورنامداریان

کلید واژه ها: ادبیات معاصر فارسی نشست تخصصی «آشنایی با ادبیات معاصر فارسی» استادان دانشگاه‌های هند هندوستان دکتر پورنامداریان بنیاد سعدی تعریف ادبیات و گونه‌های ادبی


نظر شما :