۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵

با حضور حجت الاسلام خسروپناه؛

بررسی اسلام ولایی؛ سیاست اسلامی یا اسلام سیاسی در سوره

بررسی اسلام ولایی؛ سیاست اسلامی یا اسلام سیاسی در سوره

در نوزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره به موضوع «اسلام ولایی؛ سیاست اسلامی یا اسلام سیاسی» پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نوزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره به موضوع «اسلام ولایی؛ سیاست اسلامی یا اسلام سیاسی» پرداخته می‌شود.

میهمان این برنامه، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه ایران است.

در بخشی از سرمقاله برنامه این قسمت از برنامه آمده است: اسلام سیاسی، اصطلاحی مربوط به قرن معاصر است که از سوی نظریه‌پردازان آن، مقابل اسلام سنتی قرار گرفته است. به باور آنها این پدیده در رویارویی با بحران‌های جامعه اسلامی معاصر شکل گرفت. بحران‌هایی که سرمنشا آنها مواجهه‌ی جامعه اسلامی با مدرنیسم بوده است. در این گفتمان، اسلام با نقشی کارکردگرایانه در متن سیاست تعریف، و بر وجه ایجابی آن در تاسیس حکومت تاکید می‌شود. از این رو برخی پژوهشگران اسلام سیاسی را مفهومی دانسته‌اند که گرد حکومت اسلامی معنا یافته و بدون استقرار حکومت اسلامی، سخن از آن بی‌فایده می‌نماید.

نوزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه ۲۷ آبان ماه ساعت ۱۴ است.

برنامه تلویزیونی «سوره»، با سردبیری و اجرای مسعود دیانی و تهیه کنندگی مرتضی روحانی سه شنبه شب ها ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5375379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha