۲۳ نشریه‌ی پژوهشگاه موفق به کسب رتبه‌ی «ب» فرایند ارزیابی نشریات کمیسیون نشریات وزارت علوم شدند

درج شناسه‌ی بین‌المللیDOI برای ۲۴ نشریه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۲۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۶ کد : ۲۰۰۵۴ خبر و اطلاعیه معرفی کتاب
تعداد بازدید:۱۶۵۱
از این پس دیگر نشریات عنوان علمی-پژوهشی یا علمی-ترویجی نخواهند داشت و صرفاً با عنوان نشریه‌ی علمی شناخته می‌شوند و بر اساس ۴ رتبه الف، ب، ج، د درجه‌بندی کیفی و کمی خواهند شد. در این فرآیند ۲۱ نشریه پژوهشگاه موفق به کسب رتبه «ب» شدند و درتلاش هستند تا بتوانند به رتبه «الف» ارتقا یابند.

23 نشریه‌ی پژوهشگاه موفق به کسب رتبه‌ی «ب» فرایند ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم شدند
درج شناسه‌ی بین‌المللیDOI  برای 24 نشریه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


ارتقای رتبه های نشریات پژوهشگاه در کمیسیون نشریات وزارت علوم
و کسب شناسه بین المللی برای مقالات(DOI)
باوجود شرایط خاصی که کل کشور به دلیل بیماری کرونا با آن روبه رو بوده است، بخشهای مختلف پژوهشگاه از جمله مدیریت انتشارات، به‌صورت خستگی‌ناپذیر بر تلاشهای اجرایی خود افزوده و تداوم همکاری با صاحبان مقالات، سردبیر و اعضای تحریریه نشریات را سرلوحه‌ی کار خود قرار دادند. تلاشیهای ارزشمندی که علاوه بر انعکاس آثار علمی و پژوهشی اعضای محترم هیأت‌ علمی پژوهشگاه، با در هم شکستن موانع سخت دوران کرونایی، سایر محققان را نیز در انتشار آثار پژوهشی خود یاری کرد. بنابراین این شراکت‌می تواند به عنوان الگویی مناسب در تحقق اهداف سترگ کشور از جمله جهش تولید، مورد عنایت بیشتری قرار گیرد؛ شراکتی که محصول همکاری صمیمانه‌ی بخش علمی (اعضای محترم هیأت علمی) و بخش اجرایی (واحد نشریات) پژوهشگاه است.
از اریبهشت 1398 با ابلاغ آیین‌نامه‌ی جدید ارزیابی نشریات از سوی کمیسیون نشریات وزارت عتف مقرر شد، تمام نشریات کشور(اعم از علمی-پژوهشی / علمی- ترویجی و...) در سامانه‌ی ارزیابی ثبت نام  و مجدداً در فرآیندارزیابی قرار گیرند. همچنین بر اساس همین آیین‌نامه، از این پس دیگر نشریات عنوان علمی-پژوهشی یا علمی-ترویجی نخواهند داشت و صرفاً با عنوان نشریه علمی شناخته می‌شوند و براساس 4 رتبه الف، ب، ج، د درجه‌بندی کیفی و کمی خواهند شد. در این فرآیند 21 نشریه‌ی پژوهشگاه موفق به کسب رتبه «ب» شدند و درتلاش هستند تا بتوانند به رتبه «الف» ارتقا یابند دو نشریه دیگر نیز در فرآیند ارزیابی قرار دارند. اهم اقدامات بخش نشریات به شرح زیر است:
1- ثبت 23 نشریه علمی در سامانه‌ی مپفا
2- کسب صد در صدی رتبه «ب» برای نشریات پژوهشگاه
1- ثبت سه نشریه در نمایه بین‌المللی DOAJ (تحقیقات تاریخ اجتماعی، حکمت معاصر، ادبیان و پژوهش‌های میان رشته‌ای)
2-ثبت 6 نشریه در نمایه‌ی Google scholar (تحقیقات تاریخ اجتماعی، حکمت معاصر، ادبیات و پژوهش‌های میان‌رشته‌ای، فلسفه‌ی علم، جستارهای سیاسی معاصر، آفاق الحضاره)
3- دریافت درجه‌ی کیفی Q1 توسط سه نشریه  (جامعه‌پژوهی فرهنگی، جستارهای تاریخی، پژوهش‌نامه‌ی تاریخ اجتماعی و اقتصادی)
4- دریافت درجه‌ی کیفی  Q2 توسط دو نشریه 6 نشریه (جستارهای سیاسی معاصر، پژوهش نامه زنان، ادبیات پارسی معاصر، رسانه و فرهنگ، زبان شناخت، پژوهش‌نامه‌ی علوی)
3- به‌روزرسانی سامانه‌ی نشریات پژوهشگاه علوم انسانی و تغییر شکل ظاهری سامانه‌ها و افزون شدن برخی آیتم‌های جدید به سامانه‌ها که کاربری آنها را تسهیل کرده است.
7-درج شناسه‌ی بین‌المللیDOI برای 24 نشریه با صاحب امتیازی پژوهشگاه.
13- افزایش تولید علمی پژوهشگاه از طریق ارتقای تعداد مقالات منتشر شده در هر سال (حداقل24 مقاله)

مقایسه و ارزیابی امتیاز بندی نشریات دانشگاه های برتر

مقایسه و ارزیابی امتیازبندی نشریات دانشگاه‌های برتر


نظر شما :