مؤلفه‌های ارتباطی پیش‌بینی کننده‌ی قصد انجام غربال‌گری سرطان، برگزار می‌شود

۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۱۹۷۹۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۳۵۹
نشست مؤلفه های ارتباطی پیش بینی کننده قصد انجام غربالگری سرطان توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات و با همکاری کرسی ارتباطات علم یونسکو و انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات به صورت مجازی برگزار می شود.

در این نشست که روز دوشنبه پنجم آبان ماه از سال ۱۷ تا ۱۹ برگزار می شود، دکتر داود مهرابی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به بیان نتایج تحقیقات خود در این زمینه می پردازد.

غربالگری سلامت از جمله اقدامات کلیدی در چهارچوب پیشگیری از بیماریها است. با این وجود، انجام غربالگری های مختلف از جمله غربالگری سرطان در گروههای مختلف پایین گزارش شده است.

از طریق غربالگری دوره ای و منظم می توان بیماریها و عوامل خطرزا را تشخیص داد و تا زمانی که فرصت برای درمان وجود دارد و شرایط به مرز خطرناکی نرسیده است نسبت به انجام فعالیت های مؤثر اقدام نمود.

ر این نشست بر اساس مطالعات انجام شده، عوامل ارتباطی و رفتاری که می توانند مانع از انجام غربالگری و یا تشویقی برای انجام آن باشند، مورد بحث و گتفگو قرار می گیرند.

مطالعات این حوزه که به طور عمده بین رشته ای محسوب می شوند، با استفاده از ظرفیت های جنبه های مختلف ارتباطات در تلاش برای بهبود وضعیت سلامت جامعه است.

محققان و پژوهشگران حوزه ارتباطات و مطالعات رسانه که به نحوی به مسائل سلامت عمومی جامعه علاقمند هستند و همچنین ارائه دهندگان خدمات سلامت که بحث ارتباطات برای آنها اهمیت دارد، از جمله افرادی هستند که می توانند از این نشست بهره مند شوند.

شرکت در این نشست برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند از این طریق به جلسه وارد شوند.

https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-rqj-zfx

 

کلید واژه ها: ارتباطات سرطان غربالگری علوم انسانی داود مهرابی


نظر شما :