گزارش «چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی»

۱۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۸۶۵۱ مهم‌ترین اخبار گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۲۱۲۹
گزارش «چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی»

چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی 13 مهرماه 1398، 15 با حضور دکتر حسینعلی قبادی، آیت الله سید جمال الدین دین پرور، مهدی گلشنی، مصطفی دلشاد تهرانی، ناصر الهی، سید سجاد علم الهدی، عبدالله قنبرلو، محمود کریمی علوی، حسن برزگر، حسین عبدالمحمدی، محمدعلی معتضدیان، رمضانعلی شیرزاد و اسماعیل رمضانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رئیس کنگره با اشاره به وضعیت حساس کنونی جهان و منطقه خاورمیانه گفت: در حال حاضر متأسفانه بیشترین جنگ و خونریزی منجربه برادرکشی در این منطقه صورت می پذیرد و این در حالیست که اسلام بیشترین توصیه‌ها و تأکیدات را بر حفظ برادری و دوستی بین ملتها دارد . این کنگره که با شعار «بررسی فرهنگ صلح در اندیشه و سیره امام علی(ع)» درحال برگزاری است فرصت خوبی برای تحکیم روحیه برادری و مودت بین انسانها فراهم می آورد .
سپس دکتر سیدسجاد علم الهدی، رئیس مرکز تحقیقات امام علی(ع) و دبیر علمی کنگره به ارائه گزارشی پیرامون روند داوری مقالات پرداخت وگفت: از یکصدو هشتاد مقاله، تعداد 135 مقاله برای داوری ارسال شده که 25 مقاله از کشورهای تونس، الجزایر، هندوستان، پاکستان، روسیه، افغانستان، عراق ، عمان، آذربایجان، بنگلادش و 110 مقاله از دانشگاه ها و حوزه های علمیه داخلی بوده است. علم الهدی همچنین تأکید کرد: مطابق سنوات گذشته در روز برگزاری مراسم افتتاحیه از اندیشمندان و پژوهشگران برجسته امام علی (ع) پژوه نظیر علامه محمد تقی جعفری تجلیل به عمل خواهد آمد .
در ادامه محمدعلی معتضدیان، دبیراجرایی کنگره به ارائه گزارشی از روند برنامه های اجرایی پرداخت و گفت: خوشبختانه نهاد‌ها و سازمان‌های مشارکت‌کننده در برگزاری این دوره از کنگره حمایت های خوب مالی و معنوی به عمل آوردند که از جمله آنها می توان به حمایت مالی معاونت پژوهشی و مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیادبین المللی نهج البلاغه، دانشگاه مفید، جامعه المصطفی العالمیه و مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران اشاره کرد .
وی در ادامه به حضور چشمگیر پژوهشگران خارجی در این دوره اشاره کرد و توضیح داد: استادانی که از دانشگا ه‌های الجزایر، هندوستان، تونس، عراق، پاکستان، روسیه،آذربایجان و بنگلادش که مقاله آنها در زمره‌ی برگزیدگان است، در روز برگزاری مراسم افتتاحیه کنگره (14آبان ماه سالجاری) درپژوهشگاه حضور خواهند داشت. اعضای هیأت علمی و پژوهشگران دانشگاه‌های تهران، اصفهان، الزهرا ، جامعه المصطفی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تبریز،کرمان، سبزوار، بین المللی قزوین، محقق اردبیلی، فرهنگیان شیراز، دانشکده افسری امام علی(ع) و اهواز نیز از مهمانان مراسم افتتاحیه کنگره خواهند بود.
در خاتمه نشست حاضرین در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون نحوه انتخاب برگزیدگان داخلی و خارجی کنگره با توجه به داوری مقالات و امتیازات کسب شده پرداختند .

 

کلید واژه ها: کنگره بین المللی امام علی(ع) پژوهی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :