صدور مجوز «برگزاری کانون‌های ارزیابی و توسعه مدیران» برای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۲۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۸ کد : ۱۸۴۲۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۶۲۱
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مجوز برگزاری کانون‌های ارزیابی و توسعه مدیران را از سازمان امور اداری و استخدامی دریافت کرد.
صدور مجوز «برگزاری کانون‌های ارزیابی و توسعه مدیران» برای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

مطابق بخشنامه شماره 1657363 مورخ: 96/11/04 سازمان اداری و استخدامی کشور، انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست از طریق کانون‌های ارزیابی مورد تأیید این سازمان انجام شود.
توجه روزافزون به سرمایه‌های انسانی به عنوان منابع بی‌بدیل و مزیت رقابتی سازمان‌ها، سبب ظهور رویکردهای نوینی در عرصه هدایت، رهبری و توسعه سرمایه‌های انسانی شده است. از جمله این رویکردها، کانون‌های ارزیابی و توسعه است. رویکرد کانون‌های ارزیابی و توسعه، نسبت به سایر روش‌های ارزیابی قدرت پیش‌بینی بیشتری دارد و به دلیل ویژگی‌های متمایز، در حال حاضر برترین رویکرد ارزیابی محسوب می‌شود. از نتایج این‌ ارزیابی‌ها، استفاده‌های متنوع و مهمی به عمل می‌آید. بیشترین استفاده از نتایج این کانون‌ها در فرآیند ارزیابی، توسعه، پرورش و آموزش قابلیت‌ها، و مهم‌ترین استفاده کنندگان آن، مدیران سازمان‌ها و افراد ارزیابی شونده هستند. این روش، شایستگی‌های افراد را در قیاس با استانداردهای مورد نظر، به منظور شناسایی اهمّ نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود آنان مورد سنجش قرار می‌دهد.
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به عنوان بزرگ‌ترین نهاد پژوهشی کشور در حوزه‌ علوم انسانی و اجتماعی، طی فرایندی چندین ماهه و با ارائه ظرفیت‌های و توانمندی‌های اعضای هیأت علمی خود، پس از گذراندن مراحل متعدد، مجوز برگزاری کانون‌های ارزیابی و توسعه شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای را از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ کرد. مجوز برگزاری کانون‌های ارزیابی به پژوهشگاه این امکان را می‌دهد که در کنار حدود بیست سازمانِ برخوردار از این مجوز (مانند دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی و جهاد دانشگاهی) به ارزیابی شایستگی‌های مدیران سازمان‌های دولتی در سراسر کشور اقدام کرده و از این طریق گام مهمی در پیشبرد و اعتلای نظام مدیریت کشور بردارد.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :