دیدار سفیر هندوستان از پژوهشگاه

۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۷۴۱۰ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۱۰۹
دیدار سفیر هندوستان از پژوهشگاه

 

در آستانه برگزاری همایش بین المللی «پانینی، دستور نویس سانسکریت؛ آثار و اندیشه ها»، سهراب کومار، سفیر هندوستان و پروفسور ابهی کومار سینگ، رایزن فرهنگی این کشور با حضور در پژوهشگاه، در خصوص برگزاری شایسته این همایش و سایر همکاری های علمی و فرهنگی با رئیس و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه گفت و گو کردند.

در ابتدای این جلسه، دکتر قبادی با تأکید بر سابقه تمدنی و فرهنگی مشترک ایران و هندوستان، گسترش و تعمیق همکاری های دو کشور را با توجه به وجود ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بسیار مهم و ثمر بخش دانست و از سفارت هندوستان به خاطر توجه ویژه به امور علمی و میراث مشترک تمدنی دو کشور تشکر کرد.
سهراب کومار سفیر هندوستان نیز ضمن ابراز خشنودی از ملاقات با اعضای هیأت علمی پژوهشگاه، مشترکات فرهنگی دو کشور مانند کلیله و دمنه را یادآور شد و تأکید کرد: این امر در سطوح عالی همکاری های ایران و هندوستان و در دیدار نخست وزیر هند و رئیس جمهور ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است که موضوع مهمی است.
وی با اشاره به جایگاه شورای روابط فرهنگی هندوستان در نظام تصمیم گیری های اجرایی این کشور، به حضور خود در این شورا اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت جایگاه «پانینی» در زبان شناسی سانسکریت، این شورا توجه ویژه ای به برگزاری این همایش دارد و در عالی ترین سطح آن مشارکت خواهد داشت.

در ادامه دکتر قبادی بر آمادگی پژوهشگاه برای میزبانی همایش تأکید کرد و بازدید شرکت کنندگان در این همایش از شهرهای تاریخی ایران مانند اصفهان و شیراز را از جمله اقداماتی دانست که می تواند به تعمیق آشنایی آنها با پیشینه فرهنگی ایران کمک کند.
در خاتمه جلسه حاضران در خصوص زمینه های اجرایی برگزاری کنفرانس و همچنین دیگر زمینه های همکاری های علمی و پژوهشی ایران و هندوستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

کلید واژه ها: دیدار سفیر هندوستان از پژوهشگاه سهراب کومار سفیر هندوستان ابهی کومار سینگ، رایزن فرهنگی هند همایش بین المللی «پانینی، دستور نویس سانسکریت؛ آثار و اندیشه ها» پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :