دیدار رئیس شبکه چهار صدا و سیما با رئیس پژوهشگاه

۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۸ کد : ۱۶۴۸۳ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۶۱۱

دکتر مسعود معینی‌پور، رییس شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی، در راس هیاتی با رییس و هیات رییسه پژوهشگاه دیدار کرد

 در ابتدای این جلسه، دکتر قبادی، رییس پژوهشگاه، ضمن تبریک انتصاب دکتر معینی‌پور به مدیریت شبکه چهار، ایام الله دهه فجر و نام و یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و برگزاری این جلسه در ابتدای این دهه مبارک را به فال نیک گرفت و بر ضرورت تقویت روابط رسانه ملی با نهادهای پژوهشی در جهت هم‌افزایی نهادی تاکید کرد.

 وی با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه توسعه راهبردی پژوهشگاه، تقویت همکاری با نهادهای ترویج علم از جمله صداوسیما را یکی از اهداف این برنامه معرفی کرد و برگزاری کارگاه‌های متنوع علمی در پژوهشگاه را از جمله اقدامات در این زمینه دانست.

 دکتر قبادی با اشاره به تشکیل شبکه نخبگانی علوم انسانی در شورای متون و اجرای طرح اعتلای علوم انسانی با مشارکت پژوهشگران علوم انسانی از سراسر کشور، آن‌را فرصتی برای گسترش این شبکه از طریق ظرفیت‌های صداوسیما و تثبیت جایگاه آن در جامعه علمی کشور خواند که از طریق آن، نقش پژوهشگاه در ترویج علوم انسانی در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 اعضای هیات رییسه پژوهشگاه نیز با اشاره به موضوعات مشترکی که می‌تواند در زمینه تامین محتوای شبکه چهار مورد استفاده قرار گیرد، پیشنهادهایی را مطرح کردند.

 دکتر معینی‌پور نیز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات علوم انسانی در کشور ما، فقدان رسانه است که در نتیجه، ترویجی‌سازی دانش در این زمینه دچار نقصان می‌شود، پیامدهای این امر را از یک‌سو عدم انباشت سرمایه اجتماعی و از سوی دیگر، انفکاک علوم انسانی از مسائل اجتماع دانست.

 وی رسالت شبکه را رساندن مسائل و مشکلات مردم به فرهیختگان و سپس، رساندن پاسخ‌ها و نتایج پژوهش‌های فرهیختگان به مردم عنوان کرد و بهره‌گیری مناسب از قالب‌های متنوع رسانه‌ای، برای انجام این کار را علمل توفیق در این زمینه دانست و از پژوهشگاه خواست در این امر در حوزه کارشناسی و اجرایی با شبکه چهار همکاری کند.

 مدیر شبکه چهار سیما، امکانات پژوهشی و علمی پژوهشگاه را قالب دیگر ممکن برای گسترش همکاری دو نهاد دانست و برگزاری جلسات درس‌گفتار یا سخنرانی و یا فرصت انجام مصاحبه با استادان و فرهیختگان حاضر در پژوهشگاه را از جمله موقعیت‌های دیگری نام برد که می‌تواند به مثابه علائق مشترک دو نهاد مد نظر قرار گیرد.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :