دیدار رئیس پژوهشگاه با اعضای پژوهشکده غربشناسی و علم ­پژوهی

۰۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۶۳۹۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۶۳۱

 

دکتر قبادی،رئیس پژوهشگاه در ادامۀ دیدارها با اعضای پژوهشکده‌های مختلف، روز سه شنبه مورخ ۲۶ دی ماه با اعضای هیأت علمی و کارکنان پژوهشکده غربشناسی و علم­ پژوهی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای جلسه، دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه، با اشاره به تغییر معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، ضمن قدردانی از خدمات جناب آقای دکتر علم­ الهدی در مدت تصدی این معاونت، بهره­ گیری و تعامل سازنده با جناب آقای دکتر ملایی در زمینه­ های مختلف به منظور ارتقاء سطح فعالیت­ های پژوهشگاه را خواستار شد.

دکتر قبادی با اشاره به محورهای این دیدار ازجمله افزایش خروجی­ ها و گسترش روابط و همکاری‌های بین‌المللی، بر بهره ­گیری از ظرفیت­ های بین ­المللی موجود در حوزه علوم انسانی و به ویژه پژوهشکده­ های پژوهشگاه تأکید کرد. رئیس پژوهشگاه با تشریح فرایند انتخاب پژوهشگاه به عنوان یکی از ۹ پژوهشگاه منتخب برای رسیدن به سطح ۵ پژوهشگاه در تراز بین‌المللی، لزوم اهتمام وافر پژوهشکده غربشناسی و علم­ پژوهی در این زمینه و حداکثر بهره‌مندی از موقعیتی که پژوهشگاه موفق شده در این زمینه برای خود به وجود آورد، را یادآور شد. دکتر قبادی با اشاره به زمینه ­های قبلی ایجاد شده برای همکاری­ های بین­ المللی پژوهشکده غربشناسی ازجمله همکاری با مؤسسه شرق­ شناسی آلمان در بیروت برای برگزاری نشست­ های و کنفرانس ­های بین ­المللی، بهره ­گیری از فرصت­های مطالعاتی برای اساتید دو طرف، استفاده از فرصت­ های قانونی دیده شده برای تبادل دانشجو و...؛ بر حمایت کامل پژوهشگاه از خلق و پیشنهاد سایر فرصت­ ها برای افزایش همکاری­ های بین ­المللی تأکید کرد.

در ادامه دکتر معین ­زاده، رئیس پژوهشکده غربشناسی و علم­پژوهی و سایر اعضای هیأت علمی حاضر پیشنهادهای خود را برای گسترش فعالیت­ های پژوهشگاه در حوزه­ های بین‌المللی ازجمله انتشار نشریه بین­ المللی، ترجمه آثار برجسته و موردنیاز از سایر زبان­ ها به زبان فارسی، ترجمه آثار برگزیده فارسی در حوزه­ های مختلف به سایر زبان­ ها، انتشار ویژه ­نامه ­های به منظور معرفی آثار منتخب به زبان­های بین ­المللی، و... را ارائه کردند و به برخی موانع و مشکلات موجود در اجرایی ساختن سایر فعالیت­ های پژوهشکده در زمینه­ های مختلف مانند جذب اعضای هیأت علمی موردنظر پژوهشکده، فرایند بررسی طرح­ نامه­ ها در کمیسیون­ های شورای پژوهشی، و...  نیز اشاره کردند.

در پایان رئیس پژوهشگاه با اشاره به ظرفیت ­ها و بسترهای ایجاد شده از طریق آیین­ نامه ­های مختلف بویژه آیین ­نامه ارتقاء و نیز بررسی­ های صورت گرفته درخصوص تسهیل فرایند بررسی طرح­نامه­ ها در کمیسیون­های شورای پژوهشی و امکان ایجاد شده برای ارسال مستقیم طرحنامه­ ها به شورای پژوهشی، بر ضرورت تعامل مثبت، اتخاذ رویکردهای ایجابی و سازنده و افزایش هم گرایی و هم ­افزایی میان پژوهشکده­ ها در زمینه های مختلف به منظور گسترش، اثربخشی و کیفی­ سازی فعالیت­ ها تأکید کرد.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :